Sprint naar content
Foto van persoon

I.H.P. (Iris) van Hest

Mijn passie voor onderzoek begon tijdens mijn bachelor, toen ik in Moskou veldonderzoek deed. Misschien kwam het door het feit dat dit de eerste keer was dat ik een "betaald" project uitvoerde, of misschien door het cultuurverschil tussen Nederland en Rusland.

Ik realiseerde me dat nadenken over je onderzoeksopzet absoluut cruciaal is in marketing. Dat heb ik verder uitgediept tijdens mijn Master Marketing Management, waar ik zo enthousiast werd over onderzoek dat al mijn keuzevakken over onderzoeksmethoden gingen! Sindsdien geloof ik dat goed uitgevoerd onderzoek ongelooflijk veel kan toevoegen voor bedrijven en ik heb dat in "het echt" gezien tijdens mijn werk als projectmanager bij GfK. Het zal je misschien niet verbazen dat ik alle onderzoeksgerelateerde vakken doceer die beschikbaar zijn in mijn vakgroep Commerciƫle Economie. Mijn doel is om onderzoek "toegankelijk", logisch en praktisch te maken voor studenten, dus ik probeer een brug te slaan tussen de theorie van het doen van onderzoek en studenten die onderzoek moeten begrijpen en implementeren. Door gebruik te maken van een bottom-up benadering wil ik studenten graag laten zien hoe natuurlijk onderzoek is voor ons als mensen. Want wij mensen zijn nieuwsgierige wezens!


Publicaties

Hest, I. van (2021). Marktonderzoekdesign. Boom Uitgevers Amsterdam

Hest, I. van en Nader, B. (2020, 16 oktober). Fontys-onderzoek: Marketing duurzame producten kan beter. Eindhovens Dagblad

Nader, B. & Hest, I. van, (2020). "Is There Room For Social Stimuli in Green Ads?: An Investigation of the Use of Facial Expressions in Green Advertisements". Paper for the 2020 Association for Consumer Research conference.

Betrokken onderzoeksprojecten

- Research and curiosity


Contact