Sprint naar content
Jasper Muilman

Docentonderzoeker Communicatie

J. (Jasper) Muilman, MBA

Jasper is docent en onderzoeker bij Fontys Marketing en Communicatie in diverse (gesubsidieerde) onderzoeksprojecten en werkt sinds 2015 bij Fontys, na meer dan 15 jaar in verschillende communicatieadviesfuncties in het bedrijfsleven en de publieke sector actief te zijn geweest. Na zijn carriere bij Rabobank, Provincie Noord-Brabant, Gemeente Tilburg en VGZ, waren hoger onderwijs en onderzoek voor hem logische vervolgstappen. Hij deed een MBA in Imagineering (veranderen vanuit het ervaringsperspectief) en is op persoonlijke titel gestart aan een praktisch handboek over dit thema (verwacht in 2024).

Vanuit zijn kennis en ervaring in corporate communicatie, governance, verandermanagement, journalistiek, ethiek en maatschappelijk verantwoord ondernemen draagt hij als docentonderzoeker in de onderzoeksgroep bij aan thema’s als social marketing, netwerksamenleving, circulariteit en inclusiviteit. Hij ziet zijn specialisaties hier vooral tot hun recht komen bij het leggen van verbindingen van onderzoek en onderwijs met MarCom, Leisure & Events en organisaties en partners in en om (Midden-)Brabant, die tot best practices leiden ten aanzien van transitie, versterking, leefbaarheid en beleving in en met de omgeving. Zijn grote professionele netwerk komt hem hierbij regelmatig goed van pas.


Publicaties en presentaties

    Jasper Muilman

    J. (Jasper) Muilman, MBA

    Docentonderzoeker Communicatie