Sprint naar content
Foto van persoon

Docentonderzoeker

S.A.M. (Sandra) Janssen

Sandra is docent, coördinator en onderzoeker bij de Pedagogisch Technische Hogeschool, onderdeel van Fontys Hogeschool Bedrijfsmanagement Educatie en Techniek.

Ze richt zich op de professionele ontwikkeling van studenten en professionals in het (technisch) bedrijfsleven met een affiniteit voor educatie.

Haar interesse ligt bij het ondersteunen van individuele professionele ontwikkeling en het faciliteren daarvan als organisatie. Dit komt voort uit haar studie onderwijspsychologie in Maastricht en promotietraject aan de Open Universiteit.

Ze is betrokken bij het lectoraat 'Didactiek in het Techniekonderwijs' en momenteel bezig met een onderzoeksproject naar hybride professionals in het onderwijs en het bevorderen van hun leren.

Publicaties:

  • Vloet, K., Klatter, E., Janssen, S., & Kessels, G. (2020) Bumpy moments considered as critical incidents in dialogue. Professional Identity of technical VET-teachers. Quaderns de Psicologia, 22 (2).
  • Janssen, S.A.M. (2013). Supporting the Professional Teacher PDP design, support from
    the supervisor and organisational conditions
    (Proefschrift). Open
    Universiteit, Heerlen.
  • Janssen, S., Kreijns, K., Bastiaens, T., Stijnen, S., & Vermeulen, M. (2013). Teachers’ beliefs about using a professional development plan. International Journal of Training and Development, 17(4), 260-278.
  • Janssen, S., Kreijns, K., Bastiaens, T., Stijnen, S., & Vermeulen, M. (2012). Teachers’ professional development. An analysis of the use of Professional Development Plans in a Dutch school. Professional development in education, 38 (3), 453-469.
  • Van de Wiel, M., Van den Bossche, P., Janssen, S., & Jossberger, H. (2011). Exploring deliberate practice in medicine: How do internists learn at work? Advances in Health Sciences Education, 16, 81-95.

Contact

Foto van persoon

S.A.M. (Sandra) Janssen

Docentonderzoeker