Inleiding Nieuwsflits

Sfeerafbeelding Fontys

Beste alumnus,

Hoe gaat het met je? Zoals we eerder hebben aangegeven, blijven we graag met je in contact. We hebben het afgelopen jaar niet stilgezeten en zijn samen met een aantal van jullie druk aan de slag gegaan met het opstellen van een alumnibeleid voor AS en TN. Hieruit is onder andere deze Nieuwsflits voortgekomen.

Vanaf nu ontvang jij 3 keer per jaar een Nieuwsflits van ons! Deze bevat onder andere de activiteiten voor alumni, interviews met alumni of medewerkers, ontwikkelingen binnen TNW, en meer.

De nieuwsflits is ontworpen door Daan Beerkens, een student Applied Science. Voor deze studie heeft hij graphic design en illustratie gestudeerd aan een kunstschool. Daan: “Ik vind het leuk om te zoeken naar het grensvlak, waar ik mijn passie voor wetenschap en design kan combineren. Eerder heb ik ook grafische bijdragen kunnen leveren bij het PR-team en Studievereniging Planck.” De Nieuwsflits is voor Daan een laatste grafische bijdrage voor TNW.

Hoe is hij op dit idee gekomen? Daan: “De kern is dat ik wilde spelen met het idee van tijd. Als alumnus heb je vaak het gevoel dat de tijd snel gaat als je klaar bent bij Fontys. Fontys lijkt ver achter je en blijft tegelijkertijd dicht bij je. Het verloop van tijd zien we overal om ons heen, ook in de studie. Ik probeerde met dit idee en gevoel TNW en tijd te vangen in één beeld. Dit heeft zich vertaald in een grafisch verloop van iconische beelden die met TNW en alumni te maken hebben. De tekst in de header sluit hierbij aan; waar tijd sneller gaat dan alumni. TNW wil de verbondenheid met alumni altijd behouden, ook al gaat het leven verder. Het gevoel van Fontys blijft altijd bij ons.”

Daan vond dit een eervol project en heeft hier met plezier aan gewerkt. Nu gaat hij verder met zijn passie: “Ik wil mijn scheikundige kennis gebruiken om te helpen bij en bij te dragen aan oplossingen voor problemen in de wereld, zoals het duurzame stuk met energietransitie.” Hij klinkt als een echte TNW’er, vind je niet?

Mocht je collega-alumni kennen die de eerste Nieuwsflits niet hebben ontvangen, stuur dan de mail gerust door. Zij kunnen zich via dit formulier inschrijven om de volgende uitgaven van de Nieuwsflits te ontvangen.

Heb jij nog een leuk idee voor in de volgende nieuwsbrief? Neem dan gerust contact met ons op via tnw-alumni-beleid@fontys.nl.