Praktijkpartner van Marketing en Communicatie

Welkom bij onze hbo-opleidingen in (sport)marketing en (sport)communicatie! Wij leiden onze voltijdstudenten op tot young professionals voor de beroepspraktijk, niet meer dan logisch dat we dat samen doen mét de praktijk! Een intensieve samenwerking tussen werkveld en de opleidingen zorgt ervoor dat onze studenten écht klaar zijn voor de arbeidsmarkt. Gezamenlijk geven we vorm aan het onderwijs van vandaag, zodat de marketing- en communicatieprofessional van morgen direct bij jou aan de slag kan!

SPECO Sportmarketing en Sportcommunicatie

Waarde creëren met sport in jouw organisatie? Met de frisse en unieke blik van onze SPECO-studenten dragen wij daar graag aan bij. Met de SPECO-opleidingen Sportmarketing (Commerciële Economie) en Sportcommunicatie stomen we studenten klaar voor een baan in de sportbusiness. Samen met de expertise van onze docenten vormt SPECO een gedreven kennispartner voor jouw projecten, vraagstukken en uitdagingen in de sportmarketing en -communicatie. Vanaf het eerste studiejaar worden onze studenten ondergedompeld in de sportwereld. We bouwen niet alleen aan hun kennis, we stimuleren ook hun nieuwsgierigheid en winnaarsmentaliteit. Dat maakt dat ze out-of-the-box denken, ondernemend en flexibel zijn en van aanpakken weten. In combinatie met de sterke positie van onze docenten in de nationale en internationale sportwereld voegen we een unieke waarde toe aan jouw organisatie.

Partner worden van SPECO

COMMUNICATIE TILBURG

Communicatie is belangrijk en wordt elke dag steeds belangrijker in onze samenleving. Daarom draait het onderwijs en onderzoek van Communicatie Tilburg volledig rondom wat merken, mensen en media teweegbrengen in een markt en in de maatschappij. Commercieel én ideëel. Socialer, internationaler en interactiever. Wij kijken naar de wereld vanuit het idee dat media elke dag veranderen. En Communicatie dus ook. De regels van vandaag kunnen morgen alweer anders zijn. Waardoor het des te belangrijker is om creativiteit te kunnen koppelen aan strategisch denken. De opleiding Communicatie in Tilburg kenmerkt zich door deskundige en creatieve docenten en gedreven studenten. Samen maken wij creatieve content op basis van een doordachte strategie. Kortom, met ons communicatieadvies zetten we veranderingen in gang voor jouw organisatie én maak je impact!

Partner worden van COMMUNICATIE TILBURG

COMMERCIËLE ECONOMIE TILBURG

In onze razendsnel veranderende wereld is een marketeer die de commerciële vraagstukken van vandaag én morgen aanpakt en oplost onontbeerlijk voor organisaties. Bij Commerciële Economie in Tilburg leiden we onze young professionals op tot professionals die de juiste kennis van marketing en sales hebben, beschikken over een flinke dosis zelfkennis en nooit stoppen met leren. Daarmee zijn zij wendbaar en maken ze wereld- en resultaatbewuste keuzes om zo succesvol te zijn als persoon en voor de organisaties waarvoor zij werken.

Partner worden van COMMERCIËLE ECONOMIE TILBURG

SAMENWERKEN MET ONS?

Het klinkt aantrekkelijk, een bijdrage leveren aan het hedendaagse onderwijs, maar wat krijg je als bedrijf of organisatie terug voor de tijd die je hierin steekt? Uiteraard antwoorden en oplossingen op de vraagstukken en opdrachten die je aan onze studenten geeft. Wat dacht je daarnaast van een flinke dosis enthousiasme en een frisse kijk op je vraagstukken? Bovendien zit je als partner op de eerste rij als het gaat om werving van talentvolle nieuwe medewerkers.  

Heel graag ziens! 

Bas van Zundert, relatiemanager

Locatie en contact

  • Praktijkpartner van SPECO

    Waarde creëren met sport in jouw organisatie? Met de frisse en unieke blik van onze SPECO-studenten dragen wij daar graag aan bij. Met de SPECO-opleidingen Sportmarketing en Sportcommunicatie stomen we studenten klaar voor een baan in de sportbusiness. Samen met de expertise en het uitgebreide nationale en internationale netwerk van onze docenten vormt SPECO een gedreven kennispartner voor jouw projecten, vraagstukken en uitdagingen in de sportmarketing en -communicatie.

    WAAR BINNEN DE OPLEIDING KUNNEN WE SAMENWERKEN? 


    Vanaf het eerste studiejaar worden onze studenten ondergedompeld in de sportwereld. We bouwen niet alleen aan hun kennis, we stimuleren ook hun nieuwsgierigheid en winnaarsmentaliteit. Dat maakt dat ze out-of-the-box denken, ondernemend en flexibel zijn en van aanpakken weten. In combinatie met de sterke positie van onze docenten in de sportwereld voegen we een unieke waarde toe aan jouw organisatie.

    De student werkt in het eerste en tweede studiejaar aan vier beroepsproducten binnen een thema in de sportcommunicatie of sportmarketing. In het derde jaar kan de student meedraaien in de dagelijkse werkzaamheden op de marketing- of communicatie-afdeling. In het vierde jaar werken studenten in kleine teams aan een project voor een organisatie. Ter afsluiting van de studie doet de student een onderzoek met een bijbehorende opdracht bij een organisatie.
     

    SPECO'ers zijn ondernemende professionals met een winnaarsmentaliteit

    Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

    Hoe kunnen we samenwerken?

    Een student en alumnus van SPECO Sportmarketing leggen uit wat ze voor jou kunnen betekenen!

    WAT HEBBEN WIJ ELKAAR TE BIEDEN?

    Samenwerken kan op verschillende manieren:

    • Je geeft een opdracht aan een projectgroep waar zij een kwartaal aan werken. 
    • Je vertelt over werkzaamheden of een project tijdens een gastles. 
    • Je begeleidt een semester een student tijdens zijn meewerkstage in het derde jaar. 
    • Je begeleidt een jaar een student tijdens de afstudeerperiode.
    • Je huurt de studenten van BURO SPECO in.

    In onderstaand schema kun je precies zien wat de studenten in welke periode van de opleiding doen.

    Sfeerafbeelding Fontys

    SPECO Sportcommunicatie

    JAAR 1

    Studenten werken aan een communicatieadvies voor de lokale sportvereniging.
    Studenten werken aan televisie-, radio- en social mediacontent voor de lokale sportvereniging.
    Studenten werken aan creatieve campagnes voor een nationale sportbond. 
    Studenten aan een communicatiestrategie voor de sporter als merk.

    JAAR 2

    Studenten maken een corporate communicatieplan voor een sportorganisatie/sportclub. ​
    Studenten maken een campagne (reclame) voor een sportmerk.
    Studenten maken een online strategie/campagne  voor een sportevent. 
    Studenten maken een strategisch communicatieadvies voor een groot (corporate) merk dat via sport commerciële doelen wil bereiken.

    SPECO Sportmarketing en Johan Cruyff Academy*

    JAAR 1

    Studenten werken aan een sportmarketingplan voor een sportvereniging.
    Studenten maken een verenigingsadvies.
    Studenten werken aan een sponsoractivatieplan . 
    Studenten doen een customer journey-onderzoek.

    JAAR 2

    Studenten doen een eventaudit of maken een eventconcept voor een sportevent. ​
    Studenten maken een strategisch marketingactivatieplan.
    Studenten maken een sportbeleidsadvies
    Studenten maken een online marketingcampagne voor een sportmerk.

    JAAR 3

    Studenten werken een semester bij een professionele organisatie in of rondom sport .
    Studenten werken een semester aan een minor om kennis en vaardigheden te verbreden of verdiepen bijvoorbeeld de minor Waardecreatie binnen de topsport.

    JAAR 4

    Studenten werken een semester aan een project met 2/3 studenten op basis van vraagstuk van professionele organisatie uit de sport . ​
    Studenten studeren gedurende een semester af met een opdracht bij ne organisatie.

       

    *De Johan Cruyff Academy biedt topsporters de mogelijkheid om tijdens hun sportcarrière het hbo-diploma Commerciële Economie, SPECO Sportmarketing te behalen. Uniek aan deze studenten is dat zij een topsportmentaliteit en organisatiesensitiviteit uit de sportwereld meenemen. En dat bovenop de competenties waarmee zij tijdens de studie aan de slag gaan.  

    Project Fan Engagement

    Bij het project Fan Engagement doorlopen de tweedejaarsstudenten een periode gerelateerd aan marketingmanagement. Daarbij wordt een inkijk geboden in de wereld van de Betaald Voetbal Organisaties (BVO’s). In het studiejaar 2021-2022 leverden ruim 150 studenten tientallen ‘Fan Activatieplannen’ op.
    Doel was om met creatieve concepten fans naar een hoger betrokkenheidsniveau te brengen voor de vijf deelnemende BVO’s: PSV, Vitesse, FC Utrecht, N.E.C. en Willem II. In de brochure vind je de opzet van het project, de succesfactoren en de best practices die studenten in editie 2021-2022 opleverden.

    BURO SPECO

    BURO SPECO werd in 2019 gelanceerd. Dit sportmarketingbureau wordt gerund door excellerende SPECO-studenten die met echte vraagstukken uit het werkveld aan de slag gaan. Dit vernieuwende onderwijsconcept is voortgekomen uit het partnership tussen de opleidingen SPECO Sportmarketing & SPECO Sportcommunicatie met Triple Double, het grootste sportmarketingbureau van Nederland. Na drie succesvolle jaren maakt BURO SPECO een volgende stap en krijgen vierdejaars SPECO-studenten dit studiejaar (2022-2023) de mogelijkheid om binnen hun eigen sportmarketingbureau af te studeren.
    Dit jaar is alweer de zevende lichting van BURO SPECO gestart. 

    Sfeerafbeelding Fontys

    Samenmerken met ons?

    Het klinkt aantrekkelijk, een bijdrage leveren aan het hedendaagse onderwijs, maar wat krijg je als bedrijf of organisatie terug voor de tijd die je hierin steekt? Uiteraard antwoorden en oplossingen op de vraagstukken en opdrachten die je aan onze studenten geeft. Wat dacht je daarnaast van een flinke dosis enthousiasme en een frisse kijk op je vraagstukken? Bovendien zit je als partner op de eerste rij als het gaat om werving van talentvolle nieuwe medewerkers. Heel graag ziens! Bas van Zundert, relatiemanager

    Neem contact op met Bas van Zundert, relatiemanager

    Locatie en contact

  • Praktijkpartner van Communicatie Tilburg
    Communicatie is belangrijk en wordt elke dag steeds belangrijker in onze samenleving. Daarom draait het onderwijs en onderzoek van Communicatie Tilburg volledig rondom wat merken, mensen en media teweegbrengen in een markt en in de maatschappij. Commercieel én ideëel. Socialer, internationaler en interactiever. Wij kijken naar de wereld vanuit het idee dat media elke dag veranderen. En Communicatie dus ook. De regels van vandaag kunnen morgen alweer anders zijn. Waardoor het des te belangrijker is om creativiteit te kunnen koppelen aan strategisch denken. De opleiding Communicatie in Tilburg kenmerkt zich door deskundige en creatieve docenten en gedreven studenten. Samen maken wij creatieve content op basis van een doordachte strategie. Kortom, met ons communicatieadvies zetten we veranderingen in gang voor jouw organisatie én maak je impact!

    WAAR BINNEN DE OPLEIDING KUNNEN WE SAMENWERKEN? 

    De student werkt in het eerste studiejaar aan het creëren en ontwikkelen van creatieve communicatiemiddelen, onderzoek doen en content creëren. Ze gaan op een studiereis die gekoppeld is aan een opdrachtgever m.b.t. content marketing. In het tweede jaar brengen studenten de customer journey in kaart en geven advies over de optimalisatie daarvan. Daarna gaan ze verder met een creatieve campagne.  In het derde jaar draait de student tijdens zijn stage mee in de dagelijkse werkzaamheden in het communicatievakgebied bij een organisatie.  In het vierde jaar werken studenten zelfstandig aan een vraagstuk uit het bedrijfsleven voor het project Dutch Creativity. Ter afsluiting van de studie doet de student een onderzoek om zo te komen tot een volledig uitgewerkt strategisch communicatieadvies.  

    WAT HEBBEN WIJ ELKAAR TE BIEDEN?

    Communicatie in Tilburg is de enige communicatie-opleiding in de regio waarbij zowel strategisch denken en adviseren nadrukkelijk wordt gecombineerd met creatieve uitvoering. Dus denken én designen! Samenwerken kan op verschillende manieren:

    • Je geeft een opdracht aan een projectgroep waar zij een kwartaal of een semester aan werken. 
    • Ben je een start up? In de module 'Building Better Brands' werken we nauw samen aan jouw communicatie-uitdagingen!
    • Je vertelt over werkzaamheden of een project tijdens een gastles. 
    • Je begeleidt een student tijdens zijn meewerkstage in het derde jaar. 
    • Samen gaan wij op zoek naar het beste digitale idee van dit moment, in samenwerking met de organisatie Dutch Creativity.
    • Je begeleidt een semester een student tijdens de afstudeerperiode.
    • Je huurt de studenten van Buro&Co in.

    JAAR 1

    Studenten oriënteren zich op het werkveld en leren communicatiemiddelen maken.
    Studenten creëren en publiceren creatieve content voor jouw merk.
    Studenten ontwikkelen een contentstrategie t.b.v. een crossmediale campagne voor jouw merk.

    JAAR 2

    Studenten doen een customer journey onderzoek en ontwikkelen een reclamecampagne.
    Studenten kiezen om zich te verdiepen in interne communicatie, crisiscommunicatie of overheidscommunicatie.
    Studenten kiezen om zich te verdiepen in start-up branding óf fashion branding.

    JAAR 3

    Studenten bewijzen zich een semester in jouw organisatie.
    Studenten hebben de keuze om zich te verdiepen of te verbreden d.m.v. een minor op hogescholen of universiteiten in het binnen- of buitenland, bijv. met de minor Graphic Design.

    JAAR 4

    Studenten doen een semester onderzoek om te komen tot een strategisch adviesplan en een innovatief mediaproduct voor jouw organisatie.
    Studenten tonen gedurende een semester zelfstandig in jouw organisatie aan dat zij beschikken over de kwalificaties van hbo-communicatie.

    Buro&Co

    Buro&Co is hét platform in regio Tilburg waar de toekomstige communicatieprofessional en het werkveld elkaar vinden. Hier moet je zijn als het gaat om de uitwisseling van kennis en expertise op het gebied van communicatie in de breedste zin van het woord. Het is de plek waar nieuwe samenwerkingen ontstaan, talent zich ontwikkelt en we aan de slag gaan met relevante vraagstukken uit de praktijk.  

    Sfeerafbeelding Fontys

    Samenmerken met ons?

    Het klinkt aantrekkelijk, een bijdrage leveren aan het hedendaagse onderwijs, maar wat krijg je als bedrijf of organisatie terug voor de tijd die je hierin steekt? Uiteraard antwoorden en oplossingen op de vraagstukken en opdrachten die je aan onze studenten geeft. Wat dacht je daarnaast van een flinke dosis enthousiasme en een frisse kijk op je vraagstukken? Bovendien zit je als partner op de eerste rij als het gaat om werving van talentvolle nieuwe medewerkers. Heel graag ziens! Bas van Zundert, relatiemanager

    Neem contact op met Bas van Zundert, relatiemanager

    Locatie en contact

  • Praktijkpartner van Commerciële Economie Tilburg
    In onze razendsnel veranderende wereld is een marketeer die de commerciële vraagstukken van vandaag én morgen aanpakt en oplost onontbeerlijk voor organisaties. Bij Commerciële Economie in Tilburg leiden we onze young professionals op tot professionals die de juiste kennis van marketing en sales hebben, beschikken over een flinke dosis zelfkennis en nooit stoppen met leren. Daarmee zijn zij wendbaar en maken ze wereld- en resultaatbewuste keuzes om zo succesvol te zijn als persoon en voor de organisaties waarvoor zij werken.

    Sfeerafbeelding Fontys

    WAAR BINNEN DE OPLEIDING KUNNEN WE SAMENWERKEN? 


    Elk studiejaar bestaat uit vier periodes waarbij in elke periode een andere beroepsrol centraal staat. Onderdelen zijn: marketing, e-marketing, sales, media, marketingcommunicatie, marktonderzoek en consumentengedrag.
    De opdracht vanuit de praktijk staat centraal.
     

    Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

    Hoe kunnen we samenwerken?

    Studenten en docenten van Commerciële Economie Tilburg leggen uit wat ze voor je kunnen betekenen, koffie?

    WAT HEBBEN WIJ ELKAAR TE BIEDEN?

    Samenwerken kan op verschillende manieren:

    • Je geeft een opdracht aan een projectgroep waar zij een kwartaal aan werken. 
    • Je vertelt over werkzaamheden of een project tijdens een gastles. 
    • Je begeleidt een kwartaal een student tijdens zijn meewerkstage in het derde jaar. 
    • Je begeleidt een jaar een student tijdens de afstudeerperiode.
    • Je huurt de studenten van online marketingbureau Happy Talents Tilburg in.

    Opbouw opleiding

    Studenten werken in projectgroepen op school aan vier actuele Business Challenges (elk kwartaal één) uit de praktijk. 
    Studenten werken een kwartaal in duo's 1-2 dagen per week in een organisatie.
    Studenten werken een kwartaal zelfstandig 2-3 dagen per week in een organisatie. 
    Afstuderen: studenten werken een jaar lang full time bij een organisatie.

    Samenmerken met ons?

    Het klinkt aantrekkelijk, een bijdrage leveren aan het hedendaagse onderwijs, maar wat krijg je als bedrijf of organisatie terug voor de tijd die je hierin steekt? Uiteraard antwoorden en oplossingen op de vraagstukken en opdrachten die je aan onze studenten geeft. Wat dacht je daarnaast van een flinke dosis enthousiasme en een frisse kijk op je vraagstukken? Bovendien zit je als partner op de eerste rij als het gaat om werving van talentvolle nieuwe medewerkers. Heel graag ziens! Bas van Zundert, relatiemanager

    Neem contact op met Bas van Zundert, relatiemanager

    Happy Talents Tilburg

    Vanaf 1 september 2022 is het splinternieuwe online marketingbureau Happy Talents Tilburg in bedrijf. Zes enthousiaste talenten met ondernemersbloed van Fontys Commerciële Economie Tilburg en de specialisten van het in Tilburg gevestigde PauwR gaan gezamenlijk aan de slag met online marketingvraagstukken van ondernemers in Tilburg en omstreken. Happy Talents Tilburg vind je in een bruisende hub aan de Willem II-straat, hartje centrum.
    Heb jij behoefte aan diensten en commerciële oplossingen op het gebied van online marketing? En krijg je energie van werken met nieuwsgierige, ambitieuze en inspirerende talenten en specialisten? Of wil je er gewoon wat meer over weten? Neem dan contact op met Job van der Weijden, Student-projectleider Happy Talents Tilburg.

    Sfeerafbeelding Fontys

    Locaties en contact

  • Formulieren voor bedrijven

    Heeft u een stagiaire of afstudeerder aangenomen? Of bent u al wat verder en zit u in de afrondende fase van de stage- of afstudeeropdracht? Kijk dan hieronder voor de voorwaarden en bijbehorende documenten.

    Voorwaarden stage- en onderzoeksovereenkomst FEHT

    Internship- and research agreement FEHT

    Jaar 4: afstudeeropdrachten

    Evaluation form for graduation candidates IMM-IBL

    Evaluation form for graduation candidates SPECO-CE

    Participating organisation placement assessment form

    FEHT beoordelingsformulier afstuderen

    Stageovereenkomsten

    Stagecontract FEHT-NL

    Trainee agreement (EN)