Fontys Centre of Health & Movement

Fontys Centre of Health and Movement: een 'real-life learning' ervaring!

Fontys Paramedisch biedt inspirerend, uitdagend en hoogwaardig hoger onderwijs aan. Hierbij sluiten onderwijs en onderzoek aan bij de actuele (en toekomstige) vragen en behoeften van onze studenten, het werkveld en de (regionale) samenleving. Het Fontys Centre of Health and Movement (FCHM) is een authentieke leeromgeving waar wordt gewerkt met echte cliënten. Het is erop gericht om professionals in opleiding de gelegenheid te geven om complexe zorgvraagstukken interdisciplinair te diagnosticeren en te behandelen.

Een authentieke en levensechte leeromgeving; dat biedt FCHM. Een omgeving waar vanuit een interprofessionele benadering gekeken wordt naar de cliënt. Studenten komen door deze realistische leeromgeving in aanraking met (complexe) zorgvragen die in het reguliere onderwijs niet aan bod komen.

Thema's

Het FCHM levert een bijdrage aan de kanteling van ziekte en zorg naar gezondheid. Met aandacht voor thema's als preventie, authentiek leren, interprofessioneel samenwerken, empowerment en technologie. Thema's waarbij de cliënt altijd centraal staat.

Samenwerking

Het FCHM is een samenwerkingsverband tussen Fontys Paramedisch en Libra Revalidatie en
Audiologie. De medische zorg binnen het FCHM wordt uitgevoerd door en onder verantwoordelijkheid van Libra Revalidatie en Audiologie.

Waarvoor kun je bij FCHM terecht?

• Diagnostiek
  • Behandeling
  • Screening
  • Second opinion
  • Expertise en middelen, zoals 3D-bewegingsanalyse inclusief krachtenplatform, 3D-voetprints, 3D-printing, meetapparatuur op het gebied van kracht, conditie en antropometrie (biodex, CPET, gezondheidscheck)
  • Verschillende skillslabs, zoals echografie, röntgen, OT-werkplaats (met onder andere een gipskamer en gehoorlokaal)

Voor wie?

Het FCHM is (in eerste instantie) toegankelijk voor studenten en medewerkers van alle instituten van Fontys Hogeschool.

Wij werken samen met:

Sfeerafbeelding Fontys

Studenten fysiotherapie houden spreekuur bij circusopleiding

FCHM I Authentieke leeromgeving in de zorg

FCHM I Preventie, positieve gezondheid en vitaliteit