Eerste wiskundesymposium Fontys Lerarenopleiding Sittard succes

Sfeerafbeelding Fontys

Vorige week hield Fontys Lerarenopleiding Sittard haar eerste FLOS wiskundesymposium, speciaal voor startende en ervaren wiskundedocenten, wiskundedocenten in opleiding (zowel bachelor- als master) en docenten van verwante vakgebieden. Deelnemers kregen een mooi en divers programma voorgeschoteld, waar enthousiast op werd gereageerd. Het symposium was zelfs zo geslaagd, dat er volgend jaar een tweede editie volgt.

Na een kort welkomstwoord van lerarenopleider wiskunde Kevin de Bruijn werd het FLOS wiskundesymposium officieel geopend door prof. dr. F. Thuijsman, Hoogleraar Universiteit Maastricht. In zijn lezing stond Thuijsman stil bij John Nash en andere beautiful minds zoals Alan Turing, John van Neumann, Lloyd Shapley en Bob Aumann. Allemaal wiskundigen die mooie ontdekkingen hebben gedaan.

Na de voordracht volgden twee ronden met parallelsessies, waarbij deelnemers konden kiezen uit diverse workshops, presentaties en lezingen. Veel belangstelling was er bijvoorbeeld voor ‘Deugdelijk rekenbeleid voor middelbare scholen’, ‘Een lekkere wiskundeles’, ‘De eerste stappen in het CAS-venster van GeoGebra… en nog wat andere stappen…’, ‘Werken met de vergelijkingseditor’ en ‘Analytische Meetkunde in wiskunde B vwo’.

De afsluitende lezing werd verzorgd door Dave van Breukelen, lerarenopleider natuurkunde en Science & Technology. In zijn voordracht ‘De M-factor in STEM’ nam Van Breukelen aanwezigen mee in de wereld van Science, Technology, Engeneering en Mathematics en dan met name de didactische rol van de M binnen dit geheel.

Sfeerafbeelding Fontys

Lezingen en parallelsessies

Was jij aanwezig bij het FLOS wiskundesymposium? Download hiernaast alle lezingen en parallelsessies (PDF).

• K. de Bruijn - Inleiding FLOS wiskundesymposium
  • F. Thuijsman - John Nash en andere beautiful minds