Finaliste FSSF - Rima Baronian

Startup Joe’s Bow Ties – Rima Baronian

Rima Baronian (29) studeert deze maand af op de opleiding Fontys International Lifestyle en is ondertussen al drie jaar ondernemer. Zij en haar compagnon runnen samen het bedrijf Joe’s Bow Ties: een onderneming die de klassieke vlinderdassen naar een hoger niveau tilt door hoogwaardige handgemaakte Bow Ties aan te bieden. De vlinderdasjes zijn zo gemaakt dat het strikken eenieder veel gemakkelijker afgaat én daarnaast ondergaan de vlinderdasje vooraf een duurzaam productieproces. Rima en Joey selecteren de stoffen voor de collecties zelf en laten de stoffen van hun ‘exclusives’ speciaal bedrukken. Daarnaast ontwerpen zij ook vlinderdassen naar wens voor speciale momenten. Hét bewijs dat eeuwenoude producten soms toe zijn aan innovatie. Want het gaat goed met de onderneming!

Hoe goed? Drie locaties verder, een showroom erbij én 14 re-sellers in een paar jaar tijd. Dat smaakt naar meer en daar staan de toekomstplannen ook op te wachten. De vraag is er, dus het aanbod zal qua productie flink opgeschroefd moeten worden. Rima en Joey willen in de toekomst meer samenwerkingen met grotere bedrijven en hun verkooppunten daarmee uitbreiden. Daarnaast gaan zij via crowdfunding een campagne opzetten om een sociaal atelier te openen. In plaats van net als de meeste fashionbedrijven de productie te regelen in het buitenland, gaan zij voor meer controle en kwaliteitsgarantie door dicht bij huis te blijven. Als dat er eenmaal allemaal staat, gaan zij verder met het initiatief om vrouwen van 55+, die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt, te betrekken bij het sociaal atelier.

Sfeerafbeelding Fontys

Best wat dus, maar zeker realiseerbaar. Het scheelt voor studentondernemer Rima om in duo te ondernemen. Daarmee is het werk afwisselend en zorgt het ook voor minder werkdruk. Althans, werkdruk kan zij het haast niet noemen. Rima let niet meer op de uren omdat ze het ziet als een investering in een groei, wat gelijk staat aan een gevoel van voldoening. En daarmee wil zij de studenten op het Fontys Student Startup Festival inspireren. Zij heeft het namelijk aangedurfd om als allereerste studente binnen haar opleiding af te studeren binnen haar eigen bedrijf en zij is het bewijs dat studeren en ondernemen zeker mogelijk is. De finale uiteindelijk winnen? Dat is mooi meegenomen en met de prijs een stuk dichter bij het sociaal atelier.