Digital Marketing

Startmoment(en)
September, Februari
Locatie
Eindhoven
ECTs
30
Duur
20 weken
Contacturen
15 - 20 per week

  • Over deze minor
  • Inhoud
  • Minor regeling
  • Contact

Wil jij de digital marketingtechniek en datakennis van de toekomst hebben? En wil je begrijpen hoe organisaties als Coolblue, bol.com, Netflix, Facebook, Spotify, Google, AirBnb de marketingdata gebruiken om succesvol te zijn? Dan is deze minor iets voor jou

In de minor staan echte cases, praktijk gastcolleges, inspirerende werkvormen, en vooral veel doen centraal. De focus in de minor ligt op de combinatie tussen ICT data en technieken en Digital Marketing, zoals Google Analytics, retargeting & behavioural targeting, marketing automation, mobile marketing. Je leert hoe je realistische kpi’s kan opstellen, de conversiefunnel en customer journey in kaart te brengen, big data analyses te maken en op basis van datavisualisatie de data op een begrijpelijke manier te monitoren en presenteren. Het gaat om een hele set aan tools, inclusief marketing intelligence, rapportages en het koppelen van diverse database en systemen aan elkaar. De gebruiker / (potentiële) klant en data staan in de minor centraal, waardoor usability en conversies kunnen worden verbeterd, zodat organisaties succesvol kunnen zijn.

In de minor Digital Marketing brengen we studenten van diverse achtergronden samen. De technische en de niet-technische studenten die samen werken aan de uitdagingen binnen Digital Marketing. We willen hierbij een brug tussen ICT en Marketing slaan, waarbij technische studenten meer marketingkennis krijgen en marketingstudenten ICT kennis ontwikkelen. ICT studenten leren digital marketing beter te begrijpen en de studenten met marketing achtergrond leren meer over de ICT mogelijkheden.
Een student die de minor Digital Marketing succesvol heeft afgerond kan het volgende: het effectief gebruikmaken van technologie en signalen van gebruikers / klanten om ze op de juiste tijd en plaats met de juiste boodschap real-time te bereiken, of te wel het bereiken van de juiste mensen op het juiste moment met de juiste boodschap. Dit kan je alleen doen door een strategie te bepalen en tools in te zetten.

Het bedrijfsleven kijkt uit naar studenten die deze specialistische kennis en vaardigheden hebben en de datadriven marketing echt begrijpen.

Je kunt hier de minorregeling voor studiejaar 2017-2018 downloaden. Het doel van de minorregeling is je te informeren over wat je als student gaat leren in de minor, hoe de toetsing er uit ziet en wanneer je de minor hebt afgerond. Aan de tekst in de minorregeling kunnen studenten rechten ontlenen.

Heb je vragen of wil je meer informatie?
Neem dan contact op met Erdinç Saçan via:
telefoonnummer 08850 86563 of via mail