Digital Marketing

Startmoment(en)
September, Februari
Locatie
Eindhoven
ECTs
30
Duur
20 weken
Contacturen
25 per week

  • Over deze minor
  • Inhoud
  • Minor regeling
  • Contact

Wil jij jezelf onderdompelen in de wereld van digital marketing en data? Wil je begrijpen hoe organisaties als Coolblue, Bol.com, Facebook, Booking.com, Google en AirBnb data gebruiken om online succesvol te zijn en wil je kennis maken met allerlei nieuwe technologiëen op dit gebied? Dan is de minor Digital Marketing écht iets voor jou.

In deze minor staan real life cases, gastcolleges, inspirerende werkvormen en vooral veel doen centraal. De minor is opgezet in samenwerking met onze Partners in Education en relevante spelers in het werkveld. Het curriculum sluit dus goed aan op de vraag vanuit de praktijk.

In deze minor staan real life cases, gastcolleges, inspirerende werkvormen en vooral veel doen centraal. De minor is opgezet in samenwerking met onze Partners in Education en relevante spelers in het werkveld. Het curriculum sluit dus goed aan op de vraag vanuit de praktijk.

De focus in de minor ligt op de combinatie van moderne ICT-middelen, data en marketing. Zo leer je over:

·         Webanalytics

·         Customer journeys en klantprofielen

·         Key Performance Indicators (KPI)

·         Conversie-optimalisatie

·         Data-analyse, -verrijking en –visualisatie

·         (Web)development en nieuwe digitale tools zoals chatbots en voice-assistants

·         Usability, neuromarketing en design

In de minor Digital Marketing gaan studenten met diverse achtergronden met elkaar aan de slag en van elkaar leren. Gastsprekers zijn eerder regel dan uitzondering. Als student werk je met praktijkvoorbeelden van digital marketingbureaus, webshops, startups en andere grote spelers uit de digital marketingwereld. Daarnaast verwachten we van je dat je externe certificeringen behaalt, zoals Google Analytics. Ook verwachten we dat je buiten de muren van de opleiding gaat kijken bij evenementen of congressen.

Na de minor herken je signalen van de doelgroep door middel van het gebruik van data en zet je tools in om deze op de juiste tijd en plaats te bereiken. Bedrijven kijken uit naar studenten die deze specialistische kennis en vaardigheden kunnen toepassen en de data-driven marketing écht begrijpen.

Toetsing

Digital marketing wordt getoetst door middel van een portfolio waarin je je bewijzen voor de leerdoelen verzamelt en voorziet van reflecties en feedback.

Rooster

De einddatum van deze minor is gelijk aan de laatste lesdag van het semester.

Hier kun je de minorregeling voor 2018-2019 downloaden. Het doel van de minorregeling is je te informeren over wat je als student gaat leren in de minor, hoe de toetsing er uit ziet en wanneer je de minor hebt afgerond. Aan de tekst in de minorregeling kunnen studenten rechten ontlenen.

Heb je vragen of wil je meer informatie?
Neem dan contact op met Koen Suilen via telefoonnummer 06 12192565 of stuur een mail aan: k.suilen@fontys.nl