Digital Marketing

In de minor staan echte cases, praktijk gastcolleges, inspirerende werkvormen, en vooral veel doen centraal. De focus in de minor ligt op de combinatie tussen ICT data en technieken en Digital Marketing, zoals Google Analytics, retargeting & behavioural targeting, marketing automation, mobile marketing. Je leert hoe je realistische kpi’s kan opstellen, de conversiefunnel en customer journey in kaart te brengen, big data analyses te maken en op basis van datavisualisatie de data op een begrijpelijke manier te monitoren en presenteren. Het gaat om een hele set aan tools, inclusief marketing intelligence, rapportages en het koppelen van diverse database en systemen aan elkaar. De gebruiker / (potentiële) klant en data staan in de minor centraal, waardoor usability en conversies kunnen worden verbeterd, zodat organisaties succesvol kunnen zijn.

Minorregeling

Hier kun je de minorregeling voor 2017-2018 downloaden. Het doel van de minorregeling is je te informeren over wat je als student gaat leren in de minor, hoe de toetsing er uit ziet en wanneer je de minor hebt afgerond. Aan de tekst in de minorregeling kunnen studenten rechten ontlenen.

Wil jij de digital marketingtechniek en datakennis van de toekomst hebben? En wil je begrijpen hoe organisaties als Coolblue, bol.com, Netflix, Facebook, Spotify, Google, AirBnb de marketingdata gebruiken om succesvol te zijn? Dan is deze minor iets voor jou.

Praktische informatie

Duur:20 weken
Contacturen:15-20 per week
Studiepunten:30 ECTS
Periodeseptember 2016 - februari 2017
LocatieEindhoven

Contact

Erdinç Saçan
tel: 08850 86563

Stuur een mail