Algemeen Voortgezet Onderwijstraject (AVO) Dans

• 11 maanden
  • 02-09-2024
  • Tilburg
  • € 1.650 (BTW vrijgesteld)
Wil jij jouw middelbare schooltijd combineren met dans? Volg dan het Algemeen Voortgezet Onderwijs (AVO) traject Dans! Dit doe je op het Koning Willem II College in Tilburg.

Over voortraject Dans: AVO

Voorbereiding van danstalent op het dansvak

Fontys biedt samen met Koning Willem II College in Tilburg het voortraject 'AVO' aan. 'AVO' staat voor 'Algemeen Voortgezet Onderwijstraject Dans'. Het Koning Willem II College heeft een DaMu-status. Het dansonderwijs in deze vooropleiding bereidt jong danstalent voor op het professionele dansvak. Motivatie en dansplezier staan voorop!

Waarom dit voortraject?

Met de AVO:

• vergroot je je danstechnische vaardigheden
  • krijgt je creatieve ontwikkeling de ruimte
  • ontwikkel je je inzicht in dans en kunst
  • stimuleert je je theatrale overdracht

Voor wie?

Waaraan moet je voldoen?

Je herkent je in de onderstaande punten:

• Je bent een talentvolle danser. Ook heb je een goed muziek- en ritmegevoel.
  • Je gaat naar het Koning Willem II College in Tilburg.
  • Je houdt van verschillende dansstijlen.
  • Je vindt het leuk om in een voorstelling te dansen.

Toelatingseisen / auditie

Voor deze vooropleiding moet je auditie doen.
Tijdens de auditie word je getest op voldoende dansante en fysieke aanleg.

Deadline

De deadline voor je aanmelding is één week voor de auditiedatum.

Auditie 2024 - 2025

De auditie voor het studiejaar 2024 - 2025 vindt plaats op:

• Datum: Zaterdag 24 februari 2024
  • Tijdstip: van 9.00 - 13.00 uur
  • Locatie: bij Fontys Academy of the Arts in Tilburg
  • Deadline aanmelden: 4 februari 2024

Inhoud

Naast je normale mavo, havo of vwo lessen volg je danslessen. Je hebt 9 tot 14 uur per week aan danslessen.
Daarbinnen krijg je de volgende vakken:

• klassieke dans
  • jazz/urban
  • moderne dans
  • dansimprovisatie
  • kinetic control
  • floorwork
  • pilates
  • drama
  • cdk (creërend danskunstenaarschap)
  • dabra (dansbeschouwing, reflectie, analyse)
  • dansgeschiedenis
Je mag gebruik maken van de Da-Mu-regeling. Deze regeling biedt je de mogelijkheden om minder vakken te doen op school. Zo heb je meer tijd voor de dansvakken.
De AVO danslessen vinden elke dag plaats in de dansstudio’s van het Koning Willem II College of op Fontys Academy of the Arts. Deze danslessen zijn deels geïntegreerd in het rooster van het Koning Willem II College. Je vindt Fontys Academy of the Arts aan het Zwijsenplein, in het centrum van Tilburg. Dit is op zo'n tien minuten fietsafstand van het Koning Willem II College, dat aan de Tatraweg in Tilburg zit.

Meerwaarde

Het Algemeen Voortgezet Onderwijstraject Dans (AVO) biedt je het volgende:

• je kunt je middelbare schooltijd combineren met je passie voor dans.
  • je danst met alle leerlingen in professionele eindvoorstellingen.
  • je danst werken van nationale en internationale choreografen. Ook dans je door jezelf gecreëerd dansmateriaal.
  • je danst in theaters, maar ook op bijzondere locaties.
  • de AVO is een uitstekende voorbereiding op je auditie. Zowel voor de bacheloropleiding Dans als bachelor Docent Dans.

Eindvoorstelling Vooropleiding 2023

Eindvoorstelling 2022

Aanmelden

Voor dit voortraject moet je auditie doen. Tijdens de auditie word je getest op voldoende dansante en fysieke aanleg.

Deadline aanmelding auditie

Deadline aanmelding: één week voor de auditiedatum.

Aanmelden voor de auditie

Je aanmelding voor de auditie voor 2024 - 2025 bestaat uit twee stappen.

1. Klik in het blok  “Startdata” op de knop “aanmelden”.
    Vul het aanmeldformulier in en bevestig.

Let op: Je krijgt een ontvangstbevestiging. De 'voorwaarden inschrijving cursisten' (incl. betalingsverplichting) zijn echter pas op jou van toepassing nadat je bent toegelaten én hebt bevestigd dat je je wilt inschrijven.

2. Twee werkdagen na ontvangst van je aanmeldformulier, krijg je een e-mail van faa-admission@fontys.nl met hierin een link naar je persoonlijke dossier voor de toelating

Let op! Dit is een andere e-mail dan die je na 1 dag van no-reply@fontys.nl ontvangt (met daarin je PCN nummer en wachtwoord om in te kunnen loggen op de Fontysportal). Bewaar deze e-mail ook goed!

Geen e-mail(s) ontvangen? Controleer dan je ongewenste e-mail (spam ) en voeg ons als veilige afzender toe aan je adresboek. Zodra je het aanmeldformulier hebt ingevuld en bevestigd, krijg je een ontvangstbevestiging.

Hieronder vind je de startdatum van deze cursus of opleiding. Ook kun je je hier aanmelden.
Wordt hier geen startdatum en aanmeldknop getoond? Dan is aanmelden op dit moment (nog) niet mogelijk.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over de cursus/opleiding. We helpen je graag verder!
Alle contactgegevens vind je onderaan deze pagina.

Startdata

Agenda

Meld je hier aan voor een van onze activiteiten. Zo weet je zeker of dit de opleiding voor jou is! Bekijk bijvoorbeeld een voorlichting vanuit huis of meld je aan voor een Open dag op de campus. Wat je ook kiest, hopelijk zien we je snel.

Er zijn op dit moment geen activiteiten gepland voor deze opleiding. Wil je toch graag langskomen of heb je een vraag? Neem dan contact met ons op.

Praktische info

Cursus