We gaan weer speeddaten!

Sfeerafbeelding Fontys

Sinds 2 jaar organiseren we in het najaar speeddates waarin alumni online een gesprek van ongeveer een half uur voeren met onze studenten over hun ervaringen in het werkveld. Veel studenten hebben vragen over hun opties tijdens en na de studie.De studentenkunnen tijdens de speeddatesallerlei vragen stellen over jouw keuzes en ervaringen die jij hebt opgedaan.De studenten bereiden dit gesprek voor en ze schrijven zich hier ook voor in. Als alumni hoef je weinig voor te bereiden, de studenten stellen de vragen en zorgen dat ze goed voorbereid het gesprek ingaan.

De gesprekken vinden dit jaar plaats in de week van 22 november. Om een zo’n compleet mogelijk beeld te creëren naar de student wordt er een informatiepagina aangemaakt waarbij een foto van jou en een biografie terug te vinden is. Een voorbeeld hiervan is te vinden op deze pagina.

Vervolgens kunnen de studenten zichbij jou op één van de drie aangegeven tijdsloten aanmelden op de aanmeldpagina. De speeddates zullen maximaal een half uur duren en 1 tot 5 studenten kunnen zich bij jou aansluiten op per aangegeven tijdslot.

De informatie- en aanmeldpagina wordt gedeeld met de studenten via de studentennieuwsbrieven en de studentcoaches (voorheen SLB-er).

Nou is onze vraag aan jou of jij geïnteresseerd en beschikbaar bent in de week van 21 november om deel te nemen aan de speeddates met studenten.

Dan hebben we het volgende van je nodig:

• Een liggende foto.
  • Een korte biografie waarin informatie is terug te vinden over jouw studie- en werkpad.
  • Drie tijdssloten van een half uur in de week van 22 november. Hierbij gaat het om wanneer jij tijd hebt, of dat nou in de ochtend, middag of avond is.
  • Toestemming of we jouw foto en informatie mogen delen via Instagram voor een groter bereik naar de studenten voor het aanmelden.

Heb je al eerder deelgenomen en toestemming gegeven om jouw gegevens te bewaren, dan willen we graag van je horen of de foto en korte biografie nog kloppen.

We ontvangen je aanmelding graag uiterlijk 31 oktober. Aanmelden gaat via deze link. Dat geeft ons nog tijd om de studenten te laten inschrijven voor deze gesprekken en het geeft hen tijd om zich goed voorbereiden op het gesprek.

Mocht je meer vragen hebben over de speeddates, neem dan even contact op met Chris Bliek. c.bliek@fontys.nl

Vast bedankt voor je medewerking!