Sprint naar content
Bart van Bezooijen

Docentonderzoeker SPECO Sportmarketing

Bart van Bezooijen

Bij Fontys SPECO Sportmarketing ben ik betrokken bij onderwijs en onderzoek rondom de onderwerpen: ontwikkeling en evaluatie van sportevenementen, esports en actieve gaming en sportbeleid.


Publicaties en presentaties

  • Bezooijen, B. van, Rooijen, M. van, Hover, P., Heijnen, E. & Balk, L. (2022). Social Impact Of Elite Sports Events: Insights From A Meta-Analysis Of Fifteen Sports Events In The Netherlands. Presentatie van onderzoek op conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Inssbruck, september 2022).
  • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2022). Stadsbos013 bezoekersonderzoek. Ervaringen, gedrag en verbeterpunten volgens bezoekers. Tilburg: Fontys Marketing en Communicatie.
  • Davids, A., Hover, P., Schoemaker, J. , Berfelo, B., Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2022). Contributiemonitor 2021/2022. Mulier Instituut, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en Fontys Hogeschool.
  • Bezooijen, B. van, Kersemaekers, B. & Rooijen, M. van (2022). La Vuelta Holanda vanuit Brabants perspectief. Tilburg: Fontys Marketing en Communicatie.
  • Bezooijen, B. van, Kersemaekers, B. & Rooijen, M. van (2022). EK Petanque. Economische en maatschappelijke impact. Tilburg: Fontys Marketing en Communciatie.

    • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2021). International Swimming League (ISL) Eindhoven 2021. Rapportage doelen en indicatoren. Tilburg: Fontys Economische Hogeschool Tilburg.
    • Sweegers, R., Bezooijen, B. van, Khoeblal-Malaihollo, L. & Rooijen, M. van (2021). Level Up! : ontdek de kansen in esports en gaming. Nieuwegein: Arko Sports Media.
    • Davids, A., Hover, P., Schoemaker, J. , Berfelo, B., Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2021). Contributiemonitor 2020/2021. Mulier Instituut, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en Fontys Hogeschool.

              • Davids, A., Hover, P., Schoemaker, J. , Boer,W. de., Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2020). Contributiemonitor 2019/2020. Mulier Instituut, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en Fontys Hogeschool.
              • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2020). EK Veldrijden 2020. Economische en maatschappelijke impact. Tilburg: Fontys Economische Hogeschool Tilburg.
              • Bezooijen, B. van, Rooijen, M. van & Boekel, F. van (2020). Level up?! Een verkenning naar toepassingen van actieve gaming voor sportbeleid. Digitale bijdrage op de Dag van het sportonderzoek.

                          • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2018). Managing personal brands via social media. A cross-national study of elite athletes’ impression management behavior. Presentatie op conferentie van North American Society of Sport Management (Hallifax, juni 2018).
                          • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2018). CSR: goed burgerschap of marketinginstrument? Inzichten uit de Invictus Games. Dag van het sportonderzoek, De Haagse Hogeschool. 8 november 2018.
                          • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2018). “Voor iedereen een app?!”. Presentatie van onderzoek op conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Malmö, september 2018)


                                    Bart van Bezooijen

                                    Bart van Bezooijen

                                    Docentonderzoeker SPECO Sportmarketing