Sprint naar content
Bart van Bezooijen

Docentonderzoeker SPECO Sportmarketing

Bart van Bezooijen

Bij Fontys SPECO Sportmarketing ben ik betrokken bij onderwijs en onderzoek rondom de onderwerpen: ontwikkeling en evaluatie van sportevenementen, esports en actieve gaming en sportbeleid.


Publicaties en presentaties

        • Hairwassers J.A.G., van Bezooijen, J. A., Constandt, B. (2024). Gambling With Their Future? Exploring Prevalence And Normalization Of Gambling Among Sport Management Higher Education Students In The Netherlands. Abstract geaccepteerd voor presentatie op conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Parijs, september 2024).
        • Hairwassers J.A.G., van Bezooijen, J. A., Constandt, B. (2024). Are Students Gambling With Their Future? Exploring Prevalence And Normalization Of Gambling Among Higher Education Students In The Netherlands. Abstract geaccepteerd voor presentatie op conferentie van Current Advances in Gambling Research, CAGR (Amsterdam, juni 2024).
        • Bezooijen, B. van, Rooijen, M. van, Hover, P., Heijnen, E. & Balk, L. (2022). Social Impact Of Elite Sports Events: Insights From A Meta-Analysis Of Fifteen Sports Events In The Netherlands. Presentatie van onderzoek op conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Inssbruck, september 2022).
        • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2022). Stadsbos013 bezoekersonderzoek. Ervaringen, gedrag en verbeterpunten volgens bezoekers. Tilburg: Fontys Marketing en Communicatie.
        • Davids, A., Hover, P., Schoemaker, J. , Berfelo, B., Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2022). Contributiemonitor 2021/2022. Mulier Instituut, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en Fontys Hogeschool.
        • Bezooijen, B. van, Kersemaekers, B. & Rooijen, M. van (2022). La Vuelta Holanda vanuit Brabants perspectief. Tilburg: Fontys Marketing en Communicatie.
        • Bezooijen, B. van, Kersemaekers, B. & Rooijen, M. van (2022). EK Petanque. Economische en maatschappelijke impact. Tilburg: Fontys Marketing en Communciatie.

          • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2021). International Swimming League (ISL) Eindhoven 2021. Rapportage doelen en indicatoren. Tilburg: Fontys Economische Hogeschool Tilburg.
          • Sweegers, R., Bezooijen, B. van, Khoeblal-Malaihollo, L. & Rooijen, M. van (2021). Level Up! : ontdek de kansen in esports en gaming. Nieuwegein: Arko Sports Media.
          • Davids, A., Hover, P., Schoemaker, J. , Berfelo, B., Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2021). Contributiemonitor 2020/2021. Mulier Instituut, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en Fontys Hogeschool.

                    • Davids, A., Hover, P., Schoemaker, J. , Boer,W. de., Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2020). Contributiemonitor 2019/2020. Mulier Instituut, Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en Fontys Hogeschool.
                    • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2020). EK Veldrijden 2020. Economische en maatschappelijke impact. Tilburg: Fontys Economische Hogeschool Tilburg.
                    • Bezooijen, B. van, Rooijen, M. van & Boekel, F. van (2020). Level up?! Een verkenning naar toepassingen van actieve gaming voor sportbeleid. Digitale bijdrage op de Dag van het sportonderzoek.

                                • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2018). Managing personal brands via social media. A cross-national study of elite athletes’ impression management behavior. Presentatie op conferentie van North American Society of Sport Management (Hallifax, juni 2018).
                                • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2018). CSR: goed burgerschap of marketinginstrument? Inzichten uit de Invictus Games. Dag van het sportonderzoek, De Haagse Hogeschool. 8 november 2018.
                                • Bezooijen, B. van & Rooijen, M. van (2018). “Voor iedereen een app?!”. Presentatie van onderzoek op conferentie van European Association for Sport Management, EASM (Malmö, september 2018)


                                    Bart van Bezooijen

                                    Bart van Bezooijen

                                    Docentonderzoeker SPECO Sportmarketing