

Docentonderzoeker
I. (Inge) Saris-van Bijnen MSc.
Ik wil blootleggen dat we (volwassenen) in onze manieren van samenleven en omgang met jeugdigen, bedoeld en onbedoeld, voorleven wat en wie van waarde is en wat en wie niet. Ik vind het belangrijk dat we jongeren serieus nemen en dat we de normativiteit die inherent is aan samenleven en opvoeden expliciteren.
Inge studeerde Pedagogiek bij Fontys en daarna Orthopedagogiek aan de Universiteit van Utrecht. Zij studeerde af in de specialisatie Preventie en Opvoedingsondersteuning. Ze was gedurende haar studies werkzaam als persoonlijk begeleider in de kinder- en jeugdpsychiatrie en heeft als beleidsmedewerker Jeugd gewerkt bij de gemeente Tilburg. Sinds 2009 werkt ze als docent bij Fontys Pedagogiek, waar ze momenteel met name onderwijs verzorgt in de masteropleiding. In haar onderzoek richt Inge zich op het verhelderen en doorbreken van vanzelfsprekendheden in de opvoeding en benadert ze opvoeding als een intergenerationele relatie, waarin een gedeelde wereld op het spel staat. Vrijheid en onzekerheid zijn centrale begrippen in haar werk.
Publicaties
Saris, I., Andriessen, I., van den Bergh, L., Crasborn, F., Diemel, K., Dooren, E., de Keijzer, H., & Kroes, A. (2024). Ervaren stagediscriminatie in het mbo. Ervaringen van Studenten. Fontys Pedagogiek
Saris, I., Andriessen, I.,& Cloin, M. (2023). Gendernormen in de kinderopvang. Benaderen pedagogische profesionals vaders en moeders gelijk? Tijdschrift voor genderstudies, 26 (3/4), 235-256.
Saris, I., Andriessen, I., Leenders, H., & Vrielink, J. (2022). Macht en handelingsverlegenheid. Fontys Hogeschool Pedagogiek Vrielink.