
Publicaties
Publicaties
Saris, I., Andriessen, I., van den Bergh, L., Crasborn, F., Diemel, K., Dooren, E., de Keijzer, H., & Kroes, A. (2024). Ervaren stagediscriminatie in het mbo. Ervaringen van Studenten. Fontys Pedagogiek
Kroes, A., Bergh, L. van den, Andriessen, I., Crasborn, F., Diemel, K., Dooren, E., Keijzer, H. de & Saris, I. (2024). Ervaren stagediscriminatie in het mbo. Docentenrapportage.
Melissen, M., Verbercht, M. (2024). De wereld is ook van kinderen. Pedagogiek in Praktijk, 138, 12-15.
Andriessen, I., Doosje, E.J., Cong, Y. & Zandvliet, R. (2024). Ruimte voor iedereen? Onderzoek naar ervaren discriminatie in het (semi)publieke domein. Fontys Hogescholen, Universiteit van Amsterdam en Ipsos I&O.
Andriessen, I., Melissen, M, Verbercht, M, & Iedema, J. (2024). Betrokken Jeugd. Fontys Pedagogiek
Feddes, A.R., Cong, Y., Doosje, B., Mann, L., Schaik A. van, Chan, J., Kinanthik, T., Jelka, H. & Andriessen, I. (2024). Onderzoek naar ervaren discriminatie en racisme bij mensen met een (Zuid-)Oost—Aziatische herkomst in Nederland. Universiteit van Amsterdam en Fontys Hogeschool.
Andriessen, I., Gündemir, S., Kappelhof, J., & Homan, A. C. (2023). Examining the divergent effects of perceived inclusion of ethnic minorities on majority and minority groups' inter-ethnic responses. Frontiers in Psychology,14. Doi: 10.3389/fpsyg.2023.1242595
Middendorp, I., Brinkman, L., Barten, C., Rocak, M. & Andriessen, I. (2023). Inclusieve publieke ruimte voor jongeren. Fontys
Andriessen, I., Dooren, E., Vrielink J., & Ouhassou, S. (2023). Toegankelijkheid van de Jeugdzorg. Fontys Pedagogiek: lectoraat diversiteit en (ortho)pedagogisch handelen.
Saris, I. & Andriessen, I. (2023). Ouderbetrokkenheid in de kinderopvang Pedagogisch professionals over hun beelden van vader- en moederschap. Fontys Pedagogiek: Lectoraat Diversiteit en (Ortho)pedagogisch Handelen.
Saris, I. (2023). Ouderbetrokkenheid in de kinderopvang: interviews ouders. Fontys Pedagogiek.
Saris, I., Andriessen, I.,& Cloin, M. (2023). Gendernormen in de kinderopvang. Benaderen pedagogisch professionals vaders en moeders gelijk? Tijdschrift voor genderstudies, 26, (3/4). https://doi.org/10.5117/TVGN2023.3/4.003.SARI
Andriessen, I. (2022). Mijn vader is luizenmoeder. Fontys Pedagogiek: Lectorale rede.
Dooren-Sulsters, E. (2022). Moderne digitale technologieën in de strijd tegen kindermishandeling en huiselijk geweld? - Een beschouwing op potentieel, voorwaarden en en ethische overwegingen. Fontys Hogeschool Pedagogiek.
Dooren-Sulsters, E. (2022). Kindermishandeling aanpakken met digitale technologie. Sociale Vraagstukken.
Saris, I., Andriessen, I., Leenders, H., & Vrielink, J. (2022). Macht en handelingsverlegenheid. Fontys Hogeschool Pedagogiek
Vrielink J., & Saris, I. (2022). Professionele ruimte en autonomie in praktijk brengen. Fontys Hogeschool Pedagogiek.
Poppe, E. & Andriessen, I. (2022). Gender matters in prejudice and discrimination of Muslim women and Muslim men. In: Smeekes, A. & Thijs, J (Eds.). Migration and ethnic relations: current directions for theory and research. Liber amicorum for Maykel Verkuyten.
Andriessen, I., Asmoredjo, J., Yohannes, R. en T van Heese (2021). Evaluatie nieuwe Amsterdamse aanpak inburgering in de ‘ondertussenperiode’. Utrecht: Verwey-Jonker Instituut.
Andriessen, I. en K. Wittebrood (2021). Discriminatie op de woningmarkt. Utrecht: Verwey-Jonker Instituut.
Andriessen, I., M. van Rooijen, M. Day, A. van den Berg, E. Mienis en N. Verweij (2021). Ongelijke kansen op de stagemarkt. Utrecht: Verwey-Jonker Instituut
Hanneke Felten, Amma Asante, Roelien Donker, Iris Andriessen en Sahar Noor (2021). Wat werkt in de aanpak van institutioneel racisme. Een literatuuronderzoek. Utrecht: KIS
Hanneke Felten, Serena Does, Suzan de Winter Koçak, Amma Asante, Iris Andriessen, Roelien Donker, Anneke Brock (2021). Institutioneel racisme in Nederland. De aanwijzingen uit de wetenschappelijke literatuur op vier domeinen op een rij. Utrecht: KIS.
Andriessen, I. , J. Hoegen-Dijkhof, A. van der Torre, E. van den Berg, I. Pulles en J. Iedema (2020). Ervaren discriminatie in Nederland II. Den Haag: Sociaal en Cultureel Planbureau.