Onderzoeksassistent

M.G. (Mariëlle) Rosendaal

Mariëlle is onderzoeksassistent voor de lectoraten Mens & Technologie en Dynamische Talentinterventies. Ze is het algemene aanspreekpunt voor de afstudeerders van de lectoraten en ondersteunt de kenniskringleden met hun onderzoeken. Daarnaast houdt Mariëlle zich bezig met 'onderzoeksoverstijgende' zaken als privacywetging (AVG), Research Data Management (RDM) en Open Access. 

Mariëlle volgt momenteel de masteropleiding Cyberpsychology aan de University of Buckingham, waarin ze onderzoekt of en hoe technologie (Artificial Intelligence / Machine Learning) ingezet kan worden in het onderwijs, om studenten (meer) verbondenheid met hun opleidingsinstituut én meer subjectief welzijn te laten ervaren. Dit doet ze door ontwerpcriteria voor een slimme, virtuele assistent op te stellen en te evalueren.

Studenten kunnen niet alleen bij Mariëlle terecht om te sparren over hun onderzoeken; als ervaringsdeskundige weet ze ook hoe het is om af te studeren bij het lectoraat Mens & Technologie. Na haar studie is ze een tijdje werkzaam geweest bij verschillende software- en IT bedrijven. Ze is altijd bereid om je van alles te vertellen over hoe het is om als toegepast psycholoog in de IT te werken en over welke kansen in die branche liggen voor TP-ers. Wil je daar meer over weten? Neem dan contact op met Mariëlle.


Publicaties

Bomas, A., Deeben, J. & Rosendaal, M.G. (2020). Research Data Management. Een handreiking voor het omgaan met RDM bij Fontys. Uitgegven in eigen beheer. (hbo-kennisbank)

Rosendaal, M.G. (2019) AVG & Onderzoek. Een handreiking voor het omgaan met de algemene verordening gegevensbescherming bij onderzoek.Uitgegeven in eigen beheer. (pdf)

Starreveld, M., Sturm, J.A., & Rosendaal, M.G. (2020). The next level. Robots in het onderwijs. JSW, 2, 12-15. (pdf)


Contact

M.G. (Mariëlle) Rosendaal

Onderzoeksassistent