Project

Shared Learning Teams

Eerder onderzoek laat zien dat studenten in toenemende mate leren in teamverband, waarbij wordt samengewerkt aan authentieke opdrachten die voortkomen uit (of ingebed zijn in) de beroepspraktijk.

Wat houdt het project in?

Deze samenwerking met het onderwijs is voor organisaties in de praktijk een kans om nieuwe kennis op te doen en te leren.

Helaas wordt deze meerwaarde nog onvoldoende benut. Er wordt vooral gebouwd aan een learning community, waarin het leren van de student centraal staat, maar het leren andere leden van de ‘community’ onderbelicht blijft. Terwijl een dergelijke leeromgeving ook zou kunnen bijdragen aan het leven lang leren van professionals.

Projectdoelstelling

In dit onderzoek gaan we in op de vraag: Hoe kunnen shared learning teams vormgegeven worden, zodat er gebruik gemaakt wordt van de diversiteit in het team en er ook echt systeemoverschrijdend gewerkt en geleerd gaat worden?

Periode

2018 - 2019 

Resultaat

  • Artikel in OnderwijsInnovatie
  • Vervolgonderzoek

    Projectteam

    Foto van persoon

    Dr. M.A.G. (Marian) Thunnissen

    Lector Dynamische Talentinterventies
    Foto van persoon

    C. (Constanze) Thomassen

    Docentonderzoeker
    Foto van persoon

    Dr.ir. R. (Robert) Schuwer

    Lector Open Educational Resources

    Contact

    Foto van persoon

    Dr. M.A.G. (Marian) Thunnissen

    Lector Dynamische Talentinterventies