Sprint naar content
Foto van persoon

Docentonderzoeker

drs. E. (Eef) Dooren-Sulsters

Ik wil eraan bijdragen dat mensen zich bewust worden van het normatieve kader dat zij zelf hanteren en/of wat binnen de (huidige) samenleving gehanteerd wordt en dat zij op basis hiervan in beweging kunnen komen en zo ‘het juiste’ kunnen doen – of het nu gaat om jeugdigen, ouders of professionele opvoeders.  

Eef studeerde Wijsbegeerte aan de Katholieke Universiteit Brabant en studeerde in 2002 af binnen de analytische filosofie (op het snijvlak van wetenschaps- en taalfilosofie). In 2000 startte zij als docent filosofie bij Fontys Pedagogiek maar heeft gedurende haar loopbaan bij Fontys Pedagogiek diverse taken gehad en vakken en trainingen gegeven. Ze is momenteel met name betrokken bij de masteropleiding en de modulaire bacheloropleiding. In 2019 is zij begonnen als docent-onderzoeker binnen het lectoraat. Zij heeft aan diverse projecten gewerkt, waaronder een verkenning rondom de mogelijkheden van het inzetten van moderne digitale technologieën (AI, machine learning) binnen het jeugdhulpdomein, de toegankelijkheid van de jeugdhulp en de verantwoordelijkheden die professionals hierin hebben, en, een literatuurstudie rondom veerkracht in relatie tot informele scholing (i.s.m. lectoraat Sociale Veerkracht). Een centraal thema binnen haar werk is de notie (morele) verantwoordelijkheid en wat mensen drijft deze te nemen. 

Andriessen, I., Dooren, E., Vrielink J., & Ouhassou, S. (2023). Toegankelijkheid van de Jeugdzorg. Fontys Pedagogiek: lectoraat diversiteit en (ortho)pedagogisch handelen.

Dooren-Sulsters, E. (2022). Moderne digitale technologieën in de strijd tegen kindermishandeling en huiselijk geweld? - Een beschouwing op potentieel, voorwaarden en ethische overwegingen. Fontys Hogeschool Pedagogiek.

Dooren-Sulsters, E. (2022, 22 juni). Kindermishandeling aanpakken met digitale technologie. Sociale Vraagstukken.