Sprint naar content
 
Foto van persoon

Docentonderzoeker

Drs. A. (Aafke) Baars-Seebregts

Ik ben Aafke, coach en docentonderzoeker bij Pedagogiek en trainer bij Fontys Docentprofessionalisering. Na mijn studie Psychologie ben ik meteen in het hoger onderwijs gaan werken. Als docent heb ik studenten begeleid in het opzetten en uitvoeren van onderzoek. Sinds 2017 heb ik me gespecialiseerd in Acceptatie en Commitment Training (ACT).

Mijn ACT expertise zet ik binnen Fontys in door het trainen van onderwijsprofessionals in coachen met ACT. Daarnaast heb ik me afgelopen jaren bewust gericht op het thema Studentenwelzijn. Ik vind het belangrijk dat er in het hoger onderwijs expliciete aandacht is voor veerkracht en welzijn. Veerkrachtige studenten ervaren meer regie over hun leven. Dat draagt bij aan hun persoonlijke ontwikkeling en welzijn. Nieuwsgierig en enthousiast duik ik, voor het lectoraat ‘Opvoeden voor de toekomst’, in het thema ‘veerkracht en identiteit’.



  • Baars-Seebregts, A. (2021) Acceptatie en Commitment Therapie (ACT) in de fysiotherapeutische Respiratory praktijk. Deel 1: achtergronden en principes. Physios, 2021 (3), 4-11.
  • Baars-Seebregts A. (2021) Acceptatie en Commitment Therapie (ACT) in de fysiotherapeutische praktijk. Deel 2: psychologische flexibiliteit en de ACT-matrix. Physios, 2021 (4), 43-52.
  • Elias, C., Seebregts, A., Swennenhuis, P., & Bouma, G. (2009). Eindrapport, Traumabehandeling
    bij kinderen en jongeren met een licht verstandelijke beperking.
    Tilburg, Fontys Pedagogiek.
  • Kroneman, M., Levering, B., Reincke, J., & Seebregts, A. (2004). Kwalitatief onderzoek naar voorlezen. In opdracht van Stichting Lezen. Tilburg, Fontys Pedagogiek.
  • Seebregts, A. (2004). “Kinderopvang in de natuur: wat een leuk idee!” Onderzoek naar de mening van potentiële klanten. Onderzoeksrapport in het kader van Afdeling marktgerichte Taken. Tilburg, Fontys Pedagogiek.
  • Seebregts, A., & Drent, M. (2000). Assessing health status and quality of life in idiopathic pulmonary fibrosis. Which measure should be used? Respiratory Medicine, 94, 273-732.