Versterking Uniek Sporten Brabant
Uniek Sporten Brabant is een community voor vraag en aanbod van sport voor mensen met een beperking (unieke sporters). Centraal in dit project staat het onderzoek naar marketing en communicatie voor versterking van deze community.
Onderdeel van:
Er wordt samengewerkt in een zogeheten Community of Practice (CoP) waarin medewerkers van Uniek Sporten Brabant (USB), werkveldpartners, studenten, afstudeerders en docenten samen leren door onderzoek. Onderzocht wordt:
- bekendheid en interactie van het USB-platform;
- kansen en drempels van potentiële aanbieders;
- financieringsmogelijkheden en
- best practices.
Met als doel scenario’s te krijgen die verduidelijken hoe technologie ingezet kan worden en bij kan dragen aan verbetering van gezondheid van mensen met een beperking door deelname aan sport.
Daarnaast wordt er een onderzoeksinstrument ontwikkeld met betrekking tot de Community of Practice waarbij gekeken wordt naar de professionalisering van docenten en werkveldpartners in dit project.
Uniek Sporten Brabant rol als toekomstige 'online' kennisbroker?
Publicaties
- Sporten bij verenigingen voor Uniek Sporten Brabant, Jeroen Hairwassers
- Kuijsters-Timmers, N. (2024) “Dit kun je echt wel!”. Het mediërende effect van vrijwillige influencermarketing om mensen met een beperking te motiveren voor een sport. Presentatie op Dag voor het Sportonderzoek. Vlissingen.
Onderzoeksthema Societal influencer marketing:
- Societal influencing voor de unieke sport Fontys/Uniek Sporten Brabant, Nanny Kuijsters (2023)
- Influencers for Society, Nanny Kuijsters, presentatie (2023)
- Influencer marketing voor Midpoint Brabant Circulair, Fontys/Midpoint Brabant, Nanny Kuijsters (2023)
- Sportverenigingen en influencers (artikel), Jeroen Hairwassers en Nanny Kuijsters (2022)
- Inzet van influencers voor Uniek Sporten Brabant, Jeroen Hairwassers en Nanny Kuijsters (2021)
Overige onderzoekthema's:
- Toegangsprijzenmonitor 2021-2022, Bart van Bezooijen (2022)
- Testen Concepten met Rolmodellen: Influencermarketing voor Uniek Sporten Brabant (presentatie), Nanny Kuijsters-Timmers (2022)
- Communicatiestrategie voor social media, model en toepassing, Nanny Kuijsters (2021)
- Intermediaire communicatie en professionals in GGZ voor Uniek Sporten Brabant, Jeroen Hairwassers en Nanny Kuijsters (2021)
- Community of Practice 2020-2021, Jeroen Hairwassers en Nanny Kuijsters (2021)
- Versterking community Uniek Sporten Brabant (TEC financiering), interview deel 1, deel 2, deel 3 en Empowerment scenario's, Nanny Kuijsters (2020)