Smart Technology & Business
Ontwerp van een aanpak om uitvaltijden van productservicesystemen tot een minimum te beperken met behulp van slimme technologie.
Onderdeel van:
Wat houdt het project in?
Via beschikbaarheidsgerichte servicecontracten met industriële klanten zijn leveranciers van kapitaalgoederen verplicht om ervoor te zorgen dat de stilstandtijden van machines laag zijn in overeenstemming met de service level agreement (SLA). Langere uitvaltijden zijn kostbaar en kunnen de winstgevendheid voor de leveranciers van deze systemen beïnvloeden. Het onderzoek (PhD-onderzoek) richt zich op het ontwerpen van een aanpak die kan worden gebruikt om downtimes van productservicesystemen te minimaliseren met behulp van machine-learning technieken, waaronder kunstmatige intelligentie en digital twin. De projectpartners zijn de Universiteit Twente en enkele industriële spelers in de kapitaalgoederenmarkt om dit probleem op strategisch, operationeel en procesniveau aan te pakken.
Resultaat
Bake, J. S., Pessôa, M. V. P., & Becker, J. M. J. J. P. C. (2018). Service Chain Logistics Management for Increasing Equipment Uptime. 73, 210-215. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212827118305353