2023 // We willen meer inzicht krijgen in de aanjagers van leren en ontwikkelen binnen kleine teams die gericht zijn op een innovatievraagstuk en in hoe zij het leren en ontwikkelen aanjagen of stimuleren.
De rol van leidinggevenden in een lerende organisatie
2023 // Een lerende organisatie ontstaat niet vanzelf. Waarom is het zo belangrijk? Ontdek de cruciale rol van leidinggevenden bij het creëren van een lerende organisatie
Bruggenbouwers hebben een sleutelpositie in het ontwikkelen van learning communities en zijn belangrijke schakels in het succes van deze samenwerkingen.
Het vergroten van de lokale employability van internationale studenten met een bachelor of master diploma, dat is het doel. Met specifieke focus op studenten met een opleiding in de techniek en/of bedrijfskunde.
Bij Fontys werken we met professionele werkplaatsen (PW's), waarin onderwijs, onderzoek en beroepspraktijk samenwerken aan maatschappelijke vraagstukken binnen de werkomgeving.
Eindgebruikers in de gezondheidszorg worden erkend als belangrijke samenwerkingspartners, maar hun invloed blijft beperkt ondanks groeiende aandacht voor participatie.
Vanwege de vele uitdagingen in het basisonderwijs dien je als schoolteam goed na te denken hoe je gezamenlijk en systematisch te werk kunt gaan om de gewenste onderwijskwaliteit te realiseren.
Met dit project willen we ervoor zorgen dat ook (hoog-)begaafde Fontys medewerkers zich kunnen ontwikkelen, zich thuis voelen op het werk en optimaal kunnen floreren.
We willen doorgroeimogelijkheden creëren voor professionals meteen hbo-masterdiploma die op PhD-niveau een bijdrage willen leveren aan complexe innovaties in de maatschappij.
Het betreft een doorlopend traject waarmee we meer inzicht willen creëren in de rol die schoolbesturen en -leiders hebben in het ontwikkelen van een lerende organisatie op school- en bestuursniveau.
Er wordt onderzocht hoe we een cultuur kunnen creëren waarin iedereen zich thuis voelt en waar ruimte is voor diversiteit. De inclusiescan is een middel om dit doel te bereiken.
Werkomgeving ‘Startende leraar in een professionele teamcultuur’
Het vergroten van eigenaarschap, waardoor leraren zich meer betrokken en verantwoordelijk voelen, beter in hun vel zitten en dus minder snel op zoek gaan naar een uitdaging buiten het onderwijs.