Schatkamer
Zien
Videopresentatie ‘The power of high expectations to transform student academic and psychological outcomes’.
Door prof. dr. Christine Rubie-Davies, gemaakt voor de keynote van het congres Making Shift Happen (2020).
Studio 24 - Effect van vooroordelen
Werk maken van gelijke kansen. Iedereen heeft er de mond vol van en iedereen in Nederland lijkt verstand te hebben van onderwijs en iets van je te willen. Maar uiteindelijk is er maar één kapitein op het schip: jij moet als leraar beslissen welke koers je gaat varen en welke keuzes je gaat maken. Gelukkig is er genoeg onderzoek dat zegt welke interventies in de klas echt kansrijk zijn. - Webinar Eddie Denessen en Linda vd Bergh
Horen
Linda van den Bergh over het lectoraat: Het doel van dit lectoraat is het ontwikkelen van toepasbare kennis, strategieën en tools die leraren (of docenten) helpen om hun onderwijs zo vorm te geven dat alle leerlingen (of studenten) optimale kansen krijgen om zich te ontwikkelen.
Kennedy Tielman is lerarenopleider, zanger en manager van salsaband Orquesta Pegasaya en doet ook nog onderzoek naar interculturele responsiviteit van onderwijsprofessionals. Kennedy praat ons bij over culturele sensitiviteit, responsiviteit, superdiversiteit en nog veel meer.
Love is blind
In gesprek over seksuele voorlichting met en voor mensen met een visuele beperking
Lezen
Dit professionaliseringspalet biedt bronnen en activiteiten gericht op bewustwording van opvattingen, visievorming en het maken van onderbouwde keuzes in het afstemmen op diversiteit door reflectie en dialoog.
Vanuit je talent werken, wie wil dat nou niet? Medewerkers die hun talent kennen, ontwikkelen en benutten zitten beter in hun vel en functioneren beter. Het lectoraat Dynamische Talentinterventies van Fontys wil eraan bijdragen dat ieder individu de kans krijgt in een context te werken waarin hij / zij talenten kan ontdekken.