Veelgestelde vragen over switchen of stoppen met de studie

Hieronder vind je de veelgestelde vragen en antwoorden over switchen of stoppen met de opleiding. Mocht jouw vraag hier niet tussen staan, neem dan contact op met ons klantcontactcentrum. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 08850 80000 (bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 - 17:00 uur) of stel je vraag via onderstaand contactformulier.

Veelgestelde vragen en antwoorden

Bij tussentijds uitschrijven word je uitgeschreven op de eerste dag van de maand volgend op je uitschrijfverzoek (m.u.v. juli en augustus). Dus als je bijvoorbeeld in de maand september een uitschrijfverzoek doet, dan word je per 1 oktober uitgeschreven. 

Als je wilt overstappen naar een andere Fontysopleiding (switchen) dien je eerst contact op te nemen met je opleiding.

Meer informatie over stoppen met je opleiding en uitschrijven (ook door Fontys, in je eerste jaar, met terugwerkende kracht en in julli en augustus) kun je vinden op deze pagina.

Het advies is om dit eerst met jouw studieloopbaanbegeleider (SLB-er) en / of opleidingscoördinator te bespreken. Hij of zij kan je vertellen wat de mogelijkheden zijn. Ook is het verstandig om dit met een decaan te bespreken omdat dit mogelijk ook gevolgen heeft voor je regelingen met DUO.
Als student zijnde kun je zelf een afspraak met een decaan inplannen via www.fontys.nl/fontyshelpt (log in met je Fontys student account). Ook vind je hier informatie over het inloopspreekuur.

Contactformulier

Heb je een vraag?

Dan kun je terecht bij het Klantcontactcentrum van Fontys. Dit kan telefonisch via 08850 80000 of via onderstaand formulier.

Het Klantcontactcentrum is op werkdagen bereikbaar van 08.30 t/m 17.00 uur.

Dit formulier is ingevuld door: