Lennart Bijnagte en Michiel van den Berg

Studie: Technische Bedrijfskunde (Lennart) en ALO (Michiel)
Onderneming: Bèta Bijles Eindhoven

Lennart Bijnagte, Michiel van den Berg en Stef van der Meer zijn drie HBO studenten en voormalig klasgenoten. In maart 2018 richtten zij een onderneming op genaamd Bèta Bijles Betuwe. Nu, een jaar later, brengen zij dit succesvolle concept naar Eindhoven. Wat houdt dit concept in en op welke manier kunnen zij concurreren met de bestaande bedrijven?

Bèta Bijles Betuwe is gericht op persoonlijke aandacht en focus op vooruitgang van de leerling. Deze kernwaarden komen onder andere terug in de zelf ontwikkelde “BBB+ lesmethode” en in het selectieproces van de bijlesgevers. Dit resulteerde direct in betere cijfers voor de leerlingen en zeer tevreden klanten. Na een klanttevredenheidsonderzoek bleek dat de klanten Bèta Bijles Betuwe gemiddeld met een 8,3 beoordelen en iedereen Bèta Bijles Betuwe zou aanbevelen bij anderen. Een resultaat om trots op te zijn.

Andere bedrijven in deze branche vergeten vaak de persoonlijke aandacht en zijn alleen gefocust op het bij elkaar brengen van vraag en aanbod. De nadruk op het maximale uit een bijles halen ontbreekt en geeft de studenten de mogelijkheid om te groeien. Daarnaast is er een hard groeiende vraag naar bijles en ververst de doelgroep zich snel waardoor de studenten snel hun plaats in de markt kunnen realiseren.

In het afgelopen jaar hebben de studenten nog een aantal puntjes op de i gezet en nu zijn ze klaar voor een stap vooruit. Voor het vergroten van het groeiperspectief is de zusteronderneming Bèta Bijles Eindhoven opgericht. De keuze voor Eindhoven kwam door de simpele reden dat Lennart en Michiel in Eindhoven studeren en al een netwerk hebben opgebouwd. Op deze manier verwachten de studenten hun omzet flink te vergroten.
In verband met verhuizing van Stef hebben wordt Bèta Bijles Eindhoven volledig gerund door Michiel en Lennart.

In de aankomende jaren hopen de studenten samen met het CvO verder te groeien naar een landelijk opererende bijlesservice.