CE3: Funding voor grensoverschrijdende startups!

Heb jij een goed idee voor een startup of al een bestaand bedrijf? Laat je bedrijf dan nu groeien over de grenzen heen met CE3 Funding. Grijp je kans om je startup idee verder door te ontwikkelen en de afzetmarkt te verbreden in de richting van Duitsland.

Juist in tijden van Corona is het wellicht het juiste moment om je te bezinnen welke richting je op wilt met je bedrijf of om daadwerkelijk de stap te zetten om te starten. Binnen het CE3 project hebben we een “open call” opgezet, die voorziet in financiering van (commerciële) startende activiteiten, waarbij de connectie tussen Nederland en Duitsland centraal staat.

Het is opvallend dat ondernemende studenten relatief weinig samenwerken over de grenzen heen of kansen onderzoeken met een internationale blik. Het CE3 project (Crossborder Entrepreneurial Energy Education) wil hier verandering in brengen! Het doel van het project is dan ook om studenten van Fontys Hogescholen, Technische Universiteit Eindhoven (TU/e), Hogeschool Zuyd en Hogeschool Düsseldorf (HSD) tijdens hun studie bewust te maken van grensoverschrijdend ondernemerschap en zo de mogelijkheden te ontdekken. Vanuit het project worden in 2020 en 2021 financiële middelen ter beschikking gesteld om dit te stimuleren, bijvoorbeeld via een samenwerking met Duitse studenten of het zoeken van partners en klanten aan de andere kant van de grens.

Subsidie voorwaarden

• Jouw idee/project of startup moet een link hebben met Duitsland, Duitse studenten of producten/diensten die (in)gekocht of verkocht (kunnen gaan) worden in Duitsland. Meer specifiek de Interreg Regio Rijn-Maas Nord.
  • Iedere Fontys student kan deelnemen aan dit project en een aanvraag indienen.
  • Ook projecten in de ideefase kunnen worden ingediend.
  • Subsidie zal versterkt worden aan startup activiteiten in de volgende sectoren:

·       Life Sciences / Medical / Biotechnology / Healthcare

·       Energy- and environmental technology

·       Logistics

·       Nano- and micro-technology / materials / high-tech materials

·       Agrofood business

·       Creative sector

• De bijdrage ligt tussen de €250 en €2.000. Dit is geen lening maar een gift. Je moet ons uiteraard wel laten zien waar je het geld aan uitgeeft.
  • Maandelijkse subsidieronde, welke steeds sluit elke laatste dag van de maand.

Heb je interesse?
Vul dan het aanmeldformulier aan en overtuig ons waar jij deze subsidie voor nodig hebt! Dit kun je doen door de vragen te beantwoorden over je project/idee/startup of door een video/pitch/presentatie te uploaden. Als je voldoet aan de criteria, vullen we samen het formele aanvraagformulier in.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Victor van der Linden (Fontys Centrum voor Ondernemerschap).

Terug naar nieuwsoverzicht