Praktijkpartner van Communicatie Tilburg

Communicatie is belangrijk en wordt elke dag steeds belangrijker in onze samenleving. Daarom draait het onderwijs en onderzoek van Communicatie Tilburg volledig rondom wat merken, mensen en media teweegbrengen in een markt en in de maatschappij. Commercieel én ideëel. Socialer, internationaler en interactiever. Wij kijken naar de wereld vanuit het idee dat media elke dag veranderen. En Communicatie dus ook. De regels van vandaag kunnen morgen alweer anders zijn. Waardoor het des te belangrijker is om creativiteit te kunnen koppelen aan strategisch denken. De opleiding Communicatie in Tilburg kenmerkt zich door deskundige en creatieve docenten en gedreven studenten. Samen maken wij creatieve content op basis van een doordachte strategie. Kortom, met ons communicatieadvies zetten we veranderingen in gang voor jouw organisatie én maak je impact!

WAAR BINNEN DE OPLEIDING KUNNEN WE SAMENWERKEN? 

De student werkt in het eerste studiejaar aan het creëren en ontwikkelen van creatieve communicatiemiddelen, onderzoek doen en content creëren. Ze gaan op een studiereis die gekoppeld is aan een opdrachtgever m.b.t. content marketing. In het tweede jaar brengen studenten de customer journey in kaart en geven advies over de optimalisatie daarvan. Daarna gaan ze verder met een creatieve campagne.  In het derde jaar draait de student tijdens zijn stage mee in de dagelijkse werkzaamheden in het communicatievakgebied bij een organisatie.  In het vierde jaar werken studenten zelfstandig aan een vraagstuk uit het bedrijfsleven voor het project Dutch Creativity. Ter afsluiting van de studie doet de student een onderzoek om zo te komen tot een volledig uitgewerkt strategisch communicatieadvies.  

WAT HEBBEN WIJ ELKAAR TE BIEDEN?

Communicatie in Tilburg is de enige communicatie-opleiding in de regio waarbij zowel strategisch denken en adviseren nadrukkelijk wordt gecombineerd met creatieve uitvoering. Dus denken én designen! Samenwerken kan op verschillende manieren:

  • Je geeft een opdracht aan een projectgroep waar zij een kwartaal of een semester aan werken. 
  • Ben je een start up? In de modue 'Building Better Brands' werken we nauw samen aan jouw communictaie-uitdagingen!
  • Je vertelt over werkzaamheden of een project tijdens een gastles. 
  • Je begeleidt een student tijdens zijn meewerkstage in het derde jaar. 
  • Samen gaan wij op zoek naar het beste digitale idee van dit moment, in samenwerking met de organisatie Dutch Creativity.
  • Je begeleidt een semester een student tijdens de afstudeerperiode.
  • Je huurt de studenten van Buro&CO in.

JAAR 1

Studenten oriënteren zich op het werkveld en leren communicatiemiddelen maken.
Studenten creëren en publiceren creatieve content voor jouw merk.
Studenten ontwikkelen een contentstrategie t.b.v. een crossmediale campgane voor jouw merk.

JAAR 2

Studenten doen een customer journey-onderzoek en ontwikkelen een reclamecampagne.
Studenten kiezen om zich te verdiepen in interne communicatie, crisiscommunicatie of overheidscommunicatie.
Studenten kiezen om zich te verdiepen in start-up branding óf fasion branding.

JAAR 3

Studenten bewijzen zich een semester in jouw organisatie.
Studenten hebben de keuze om zich te verdiepen of te verbreden d.m.v. een minor op hogecsholen of universiteiten in het binnen- of buitenland, bijv. met de minor Graphic design.

JAAR 4

Studenten doen een semester onderzoek om te komen tot een strategisch adviesplan en een innovatief mediaproduct voor jouw organisatie.
Studenten tonen gedurende een semester zelfstandig in jouw organsatie aan dat zij beschikken over de kwalificaties van hbo-communicatie.

Buro&CO

Buro&CO is hét platform in regio Tilburg waar de toekomstige communicatieprofessional en het werkveld elkaar vinden. Hier moet je zijn als het gaat om de uitwisseling van kennis en expertise op het gebied van communicatie in de breedste zin van het woord. Het is de plek waar nieuwe samenwerkingen ontstaan, talent zich ontwikkelt en we aan de slag gaan met relevante vraagstukken uit de praktijk.  

Sfeerafbeelding Fontys

Samenmerken met ons?

Het klinkt aantrekkelijk, een bijdrage leveren aan het hedendaagse onderwijs, maar wat krijg je als bedrijf of organisatie terug voor de tijd die je hierin steekt? Uiteraard antwoorden en oplossingen op de vraagstukken en opdrachten die je aan onze studenten geeft. Wat dacht je daarnaast van een flinke dosis enthousiasme en een frisse kijk op je vraagstukken? Bovendien zit je als partner op de eerste rij als het gaat om werving van talentvolle nieuwe medewerkers. Heel graag ziens! Bas van Zundert, relatiemanager

Neem contact op met Bas van Zundert, relatiemanager

Locatie en contact