Praktijkpartner van SPECO

Waarde creëren met sport in jouw organisatie? Met de frisse en unieke blik van onze SPECO-studenten dragen wij daar graag aan bij. Met de SPECO-opleidingen Sportmarketing en Sportcommunicatie stomen we studenten klaar voor een baan in de sportbusiness. Samen met de expertise en het uitgebreide nationale en internationale netwerk van onze docenten vormt SPECO een gedreven kennispartner voor jouw projecten, vraagstukken en uitdagingen in de sportmarketing en -communicatie.

WAAR BINNEN DE OPLEIDING KUNNEN WE SAMENWERKEN? 


Vanaf het eerste studiejaar worden onze studenten ondergedompeld in de sportwereld. We bouwen niet alleen aan hun kennis, we stimuleren ook hun nieuwsgierigheid en winnaarsmentaliteit. Dat maakt dat ze out-of-the-box denken, ondernemend en flexibel zijn en van aanpakken weten. In combinatie met de sterke positie van onze docenten in de sportwereld voegen we een unieke waarde toe aan jouw organisatie.

De student werkt in het eerste en tweede studiejaar aan vier beroepsproducten binnen een thema in de sportcommunicatie of sportmarketing. In het derde jaar kan de student meedraaien in de dagelijkse werkzaamheden op de marketing- of communicatie-afdeling. In het vierde jaar werken studenten in kleine teams aan een project voor een organisatie. Ter afsluiting van de studie doet de student een onderzoek met een bijbehorende opdracht bij een organisatie.
 

SPECO'ers zijn ondernemende professionals met een winnaarsmentaliteit

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Hoe kunnen we samenwerken?

Een student en alumnus van SPECO Sportmarketing leggen uit wat ze voor jou kunnen betekenen!

WAT HEBBEN WIJ ELKAAR TE BIEDEN?

Samenwerken kan op verschillende manieren:

  • Je geeft een opdracht aan een projectgroep waar zij een kwartaal aan werken. 
  • Je vertelt over werkzaamheden of een project tijdens een gastles. 
  • Je begeleidt een semester een student tijdens zijn meewerkstage in het derde jaar. 
  • Je begeleidt een jaar een student tijdens de afstudeerperiode.
  • Je huurt de studenten van BURO SPECO in.

In onderstaand schema kun je precies zien wat de studenten in welke periode van de opleiding doen.

Sfeerafbeelding Fontys

SPECO Sportcommunicatie

JAAR 1

Studenten werken aan een communicatieadvies voor de lokale sportvereniging.
Studenten werken aan televisie-, radio- en social mediacontent voor de lokale sportvereniging.
Studenten werken aan creatieve campagnes voor een nationale sportbond. 
Studenten aan een communicatiestrategie voor de sporter als merk.

JAAR 2

Studenten maken een corporate communicatieplan voor een sportorganisatie/sportclub. ​
Studenten maken een campagne (reclame) voor een sportmerk.
Studenten maken een online strategie/campagne  voor een sportevent. 
Studenten maken een strategisch communicatieadvies voor een groot (corporate) merk dat via sport commerciële doelen wil bereiken.

SPECO Sportmarketing en Johan Cruyff Academy*

JAAR 1

Studenten werken aan een sportmarketingplan voor een sportvereniging.
Studenten maken een verenigingsadvies.
Studenten werken aan een sponsoractivatieplan . 
Studenten doen een customer journey-onderzoek.

JAAR 2

Studenten doen een eventaudit of maken een eventconcept voor een sportevent. ​
Studenten maken een strategisch marketingactivatieplan.
Studenten maken een sportbeleidsadvies
Studenten maken een online marketingcampagne voor een sportmerk.

JAAR 3

Studenten werken een semester bij een professionele organisatie in of rondom sport .
Studenten werken een semester aan een minor om kennis en vaardigheden te verbreden of verdiepen bijvoorbeeld de minor Waardecreatie binnen de topsport.

JAAR 4

Studenten werken een semester aan een project met 2/3 studenten op basis van vraagstuk van professionele organisatie uit de sport . ​
Studenten studeren gedurende een semester af met een opdracht bij ne organisatie.

   

*De Johan Cruyff Academy biedt topsporters de mogelijkheid om tijdens hun sportcarrière het hbo-diploma Commerciële Economie, SPECO Sportmarketing te behalen. Uniek aan deze studenten is dat zij een topsportmentaliteit en organisatiesensitiviteit uit de sportwereld meenemen. En dat bovenop de competenties waarmee zij tijdens de studie aan de slag gaan.  

Project Fan Engagement

Bij het project Fan Engagement doorlopen de tweedejaarsstudenten een periode gerelateerd aan marketingmanagement. Daarbij wordt een inkijk geboden in de wereld van de Betaald Voetbal Organisaties (BVO’s). In het studiejaar 2021-2022 leverden ruim 150 studenten tientallen ‘Fan Activatieplannen’ op.
Doel was om met creatieve concepten fans naar een hoger betrokkenheidsniveau te brengen voor de vijf deelnemende BVO’s: PSV, Vitesse, FC Utrecht, N.E.C. en Willem II. In de brochure vind je de opzet van het project, de succesfactoren en de best practices die studenten in editie 2021-2022 opleverden.

BURO SPECO

BURO SPECO werd in 2019 gelanceerd. Dit sportmarketingbureau wordt gerund door excellerende SPECO-studenten die met echte vraagstukken uit het werkveld aan de slag gaan. Dit vernieuwende onderwijsconcept is voortgekomen uit het partnership tussen de opleidingen SPECO Sportmarketing & SPECO Sportcommunicatie met Triple Double, het grootste sportmarketingbureau van Nederland. Na drie succesvolle jaren maakt BURO SPECO een volgende stap en krijgen vierdejaars SPECO-studenten dit studiejaar (2022-2023) de mogelijkheid om binnen hun eigen sportmarketingbureau af te studeren.
Dit jaar is alweer de zevende lichting van BURO SPECO gestart. 

Sfeerafbeelding Fontys

Samenmerken met ons?

Het klinkt aantrekkelijk, een bijdrage leveren aan het hedendaagse onderwijs, maar wat krijg je als bedrijf of organisatie terug voor de tijd die je hierin steekt? Uiteraard antwoorden en oplossingen op de vraagstukken en opdrachten die je aan onze studenten geeft. Wat dacht je daarnaast van een flinke dosis enthousiasme en een frisse kijk op je vraagstukken? Bovendien zit je als partner op de eerste rij als het gaat om werving van talentvolle nieuwe medewerkers. Heel graag ziens! Bas van Zundert, relatiemanager

Neem contact op met Bas van Zundert, relatiemanager

Locatie en contact