
Bezoek de open dag
Wat zijn de venijnige vraagstukken in leven lang ontwikkelen en wat betekenen deze uitdagingen voor het hoger onderwijs? Marian Thunnissen gaat in op de uitdagingen bij werknemers, werkgevers en het onderwijs zelf.
De presentatie en een stukje inhoud liggen in handen van schrijver, voormalig bierbrouwer, nu cultuuraanjager Henk van Straten. Hij neemt je mee door het programma, maar deelt ook iets over zijn eigen ontwikkeling. De weg die hij af heeft gelegd en nog voor zich heeft.
Kennismaken én actief aan de slag met de praktische handvatten (DIY's) van de Team Ontwikkel Cirkel en de Talent Team Methodiek? Dat kan in deze sessie aan de hand van jullie concrete situaties, ervaringen en vragen.
Best practice over de introductie van de Fontysrollen en de Fontys feedbackapp. Je krijgt dieper inzicht in de diverse rollen van de teamleden AD Technologie, maar ook in de rollen die nog ontbraken en waarin ze zich als team wilden ontwikkelen.
Vervul je een sleutelpositie in de ontwikkeling van innovatieve leer-omgevingen? In deze workshop delen we kennis en inzichten vanuit de rol van bruggenbouwer, gaan we in gesprek over ontwikkelbehoeften en oriënteer je jezelf aan de hand van de tool.
Ontdek autonomie-ondersteunende begeleiding tijdens onze workshop! Leer het Aelterman-model en praktische coachingstechnieken. Verrijk jezelf met direct toepasbare kennis en ervaring voor een effectievere dagelijkse praktijk.
Je bent onderwijsprofessional en ook op je werk blijk je er niet aan te ontkomen: onzekerheid. Vraag is: hoe ermee om te gaan? In deze workshop gaan we met lichaamsgerichte oefeningen aan de slag met het onderwijssysteem en jij als vernieuwer en krijg je een eerste inkijk in de Doolhofmethode.
Verken de kracht van neurodiversiteit in onze workshop. Deze sessie biedt inzichten in de waarde van neurodiverse talenten binnen organisaties en teams. We starten met informatie over het begrip "neurodiversiteit" en wat dat betekent voor de werkgever.
We werken steeds vaker in teams waar we samen leren, werken en innoveren. Hierin hebben aanjagers van leren en ontwikkelen vaak een sleutelpositie. We delen onze onderzoeksinzichten over deze aanjagers en gaan samen aan de slag met een tool.
Maakt feedback onderdeel uit van jouw organisatie? Na een inleiding over lerende organisaties ga je in dialoog over jouw ervaringen met feedback en leren in organisaties. Inzichten worden tastbaar gemaakt met voorbeelden van grensoverstijgende lerende organisaties.
In deze sessie krijg je inzichten die je kunt toepassen op je eigen inclusieve leiderschapsgedrag en wat je ervoor kunt doen om samenwerking tussen professionals met een verschillende (professionele) achtergrond zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Partnerschap met organisaties in de regio is voor Fontys het vertrekpunt op het gebied van leren en ontwikkelen voor werkende professionals. We nemen jullie graag mee in deze ontwikkeling.
Een microcredential? Wat is dat? En welke mogelijkheden zijn er voor microcredentials binnen LLO en het hbo? Graag gaan we in discussie over de meerwaarde van microcredentials en de hobbels die nog genomen moeten worden.
Banen combineren in breder belang Mensen die naast hun baan paraat staan om zich in te zetten voor het brede belang, zijn belangrijk om onderwijs, zorg en veiligheid te kunnen blijven bieden. Laat je inspireren en verken met ons hoe organisaties hier invulling aan kunnen geven.
De hongerige geest. Hoe zorg je ervoor dat je hongerig blijft naar nieuwe kennis en open staat voor het onbekende? Tijdens deze sessie verkennen we samen onze nieuwsgierige avonturen en hun bijdrage aan het doorbreken van 'muren' en gemotiveerd samen leren en innoveren.
Ontdek de Workplace Vitalityhub, een real-life living lab, waar we de succesformule bespreken voor samenwerking tussen studentenprojecten en opdrachtgevers. Jouw inbreng is essentieel! Via interactieve methoden verzamelen we graag jouw ideeën.
De presentatie en een stukje inhoud liggen in handen van schrijver, voormalig bierbrouwer, nu cultuuraanjager Henk van Straten. Hij neemt je mee door het programma, maar deelt ook iets over zijn eigen ontwikkeling. De weg die hij af heeft gelegd en nog voor zich heeft.