

Studenten op de campus in Eindhoven
Onze visie op een duurzame, inclusieve en vitale samenleving
In het strategische beleidsplan ‘Fontys For Society 2021-2025’, staat het werken aan een duurzame samenleving centraal. 'Om onze maatschappelijke opdracht – bijdragen aan een duurzame, inclusieve en vitale samenleving – optimaal uit te kunnen blijven voeren, moeten we ons ontwikkelen tot een talentgericht, onderzoekend en wendbaar Fontys.' Klik op onderstaande button om het volledige strategische beleidsplan te lezen:
Fontys for SocietyDuurzaam onderwijs
Fontys is een multidisciplinaire hogeschool in het zuiden van Nederland. Samen met én voor het (regionale) werkveld verzorgen wij hoogwaardig hoger beroepsonderwijs en voeren we innovatief praktijkgericht onderzoek uit. Op deze manier dragen we bij aan de ontwikkelkracht van een vitale, inclusieve en duurzame samenleving. ‘Ontwikkeling’ is een absoluut kernbegrip binnen Fontys. Jonge mensen ontwikkelen als student bij ons hun talent, we ontwikkelen relevante praktijkgerichte kennis, werkende professionals kunnen zich bij Fontys een (werkend) leven lang ontwikkelen, wij spelen flexibel in op ingrijpende maatschappelijke ontwikkelingen, en – niet op de laatste plaats – binnen onze gemeenschap ontwikkelen we ons zelf door kennis en vaardigheden te delen. Alleen zo kunnen onze studenten, professionals en afgestudeerden een betekenisvolle maatschappelijke bijdrage blijven leveren.

Een aantal voorbeelden van duurzaam onderwijs waar we in 2024 aan gewerkt hebben:
Door voedselbosje leren kinderen waar eten vandaan komt
Kennis over biodiversiteit en voedsel zijn onderwerpen die actueel zijn en thuishoren in het curriculum van een lerarenopleiding. De vraag is hoe je dit als opleiding op een betekenisvolle en actieve wijze kan vormgeven. Fontys Hogeschool Kind en Educatie locatie Den Bosch heeft in samenwerking met studenten en IVN Natuureducatie een voedselbosje aangelegd.