Het verhaal van Daan

Daan Bonnet (26 jaar), post bachelor Controlling: “Direct na mijn hbo-opleiding Finance & Control aan de Avans Hogeschool kon ik als financieel analist aan de slag bij BDO Accountants & Belastingadviseurs. Toen ik er nog maar net in dienst was, gaf ik aan dat ik de ambitie had om verder te studeren. Ik zat toch nog in het studieritme en was bang dat het zou wegzakken als ik te lang uit de schoolbanken was. Gelukkig dacht mijn werkgever er hetzelfde over. Ik ben BDO heel dankbaar dat ik de kans krijg om de post bachelor Controlling naast mijn werk te kunnen volgen.

Ik weet zeker dat deze opleiding mijn toekomstperspectief enorm verbetert. Hbo is gewoon niet mijn eindstation, ik voel dat ik meer in mijn mars heb. Tijdens de post bachelor kan ik ook het vak Introduction to Academical Research volgen. Haal ik dat vak, dan geldt de post bachelor als pre master en kan ik doorstromen naar de master. Die wordt gegeven op Nyenrode Business Universiteit in Breukelen. Het is wat verder reizen dan Eindhoven, maar voor zo’n unieke locatie heb ik dat er graag voor over.

Ik werk op dit moment 36 uur per week bij BDO. Op donderdagmiddag en -avond volg ik colleges. Daarnaast staat er nog zo’n tien uur voor zelfstudie. Al met al best veel, maar omdat de theorie en de praktijk zo goed op elkaar aansluiten, is het heel goed te doen. Wat ik op donderdag leer tijdens de colleges, pas ik op vrijdag toe in mijn werk. Docenten vragen ons tijdens de colleges ook vaak naar voorbeelden uit de praktijk. Tijdens mijn vooropleiding, waar ik alles uit de boeken moest leren, vond ik de stof soms best saai. Nu ik werk en studie combineer, begint het veel meer voor me te leven.”

Student Daan

Daan studeert en werkt als Financieel Analist bij BDO Accountants & Belastingadviseurs.