Sprint naar content

Kunst Algemeen: Cultuur van de kerk

Ben jij een kunstvakdocent of een alumnus van een kunstvak(docent) opleiding? Fontys biedt zes cursussen aan waarin de zes thema’s van het vak 'Kunst Algemeen' aan bod komen. Eén daarvan is deze cursus 'Cultuur van de kerk'.

Over de online cursus

In deze online cursus 'Cultuur van de kerk' bespreken we de onderwerpen aan de hand van de cultuurhistorische context en invloed daarvan op de verschillende disciplines.

Je kunt de cursussen los afnemen naar eigen voorkeur. Ieder jaar bieden we drie cursussen aan. Je kunt de zes cursussen dus in twee studiejaren volgen.

Voor wie?

De cursussen 'Kunst Algemeen' zijn speciaal ontwikkeld voor docenten van kunstvakken en alumni van kunstvak(docent)opleidingen.

Toelatingseisen

Het instroomniveau is minimaal een tweedegraads bevoegdheid in een kunstvak. Dit dien je bij inschrijving gewaarmerkt te overleggen.

Placeholder for Fontys video
In de cursus 'Cultuur van de kerk' bespreken we cultuurbeschouwing van dans, muziek, drama en beeldende kunst in de Middeleeuwen.'

Inhoud en opbouw

Inhoud van de cursus 'Cultuur van de Kerk' van Kunst Algemeen.

Cultuur van de kerk in de 11e t/m de 14e eeuw: de Middeleeuwen

De cursus 'Cultuur van de Kerk' bespreekt de cultuur van de kerk in de 11e t/m de 14e eeuw. Aan de orde komt cultuurbeschouwing van dans, muziek, drama en beeldende kunst in de Middeleeuwen.

Schriftelijke toets en opdracht

De cursus sluit af met een beoordeling van een schriftelijke toets en een opdracht.

Deadline eindopdracht

De deadline voor de eindopdracht is twee weken na de laatste bijeenkomst. Eventuele herkansingen volgen later in het jaar.

Studielast: 2 EC’s = 56 uur
Wanneer je deze cursus succesvol afrondt, ontvang je een certificaat van Fontys Academy of the Arts.

Meerwaarde

De cursus sluit af met een schriftelijke toets en een opdracht. Wanneer je deze cursus succesvol afrondt, ontvang je het Certificaat van Fontys Hogeschool voor de Kunsten met cursusonderdeel en studielast (2EC's).

Praktische info

Niveau
Module
Wil je graag een gesprek met iemand van de cursussen Kunst Algemeen? Dat kan. Stuur een mail naar Marlies Bloemen: m.bloemen@fontys.nl Marlies neemt dan contact met je op.

Bekijk hier of dat je in aanmerking komt voor een lening, beurs of andere subsidie regelingen.

Lesdagen

De cursussen vinden online plaats op de maandagavond.

Zes cursussen Kunst Algemeen

Fontys verzorgt zes cursussen Kunst algemeen. Je kunt de cursussen los afnemen, naar eigen voorkeur. Ieder jaar biedt Fontys drie cursussen aan. Je kunt de zes cursussen dus in twee studiejaren volgen.

Deadline eindopdracht

Onder Kunst Algemeen vallen de volgende zes cursussen:

Burgerlijke Cultuur van Nederland in de 17e eeuw (11-9-2023 t/m 13-11-2023)

Romantiek en Realisme in de 19e eeuw (20-11-2023 t/m 5-2-2024)

Cultuur van het Moderne in de eerste helft van de 20e eeuw (19-2-2024 t/m 22-4-2024)

Cultuur van de Kerk in de 11e t/m de 14e eeuw  (studiejaar 2024-2025)

Hofcultuur in de 16e en 17e eeuw (studiejaar 2024-2025)

Massacultuur vanaf 1950 (studiejaar 2024-2025)

Aanmelden

Hieronder vind je de startdatum van deze cursus of opleiding en kun je je aanmelden.

Wordt hier geen startdatum en aanmeldknop getoond?
    Dan is aanmelden op dit moment (nog) niet mogelijk.
    Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over de cursus/opleiding. We helpen je graag verder!
    Alle contactgegevens vind je onderaan deze pagina.

Locaties en contact