NT2 studenten in het entree onderwijs

• 3 weken
  • 14-02-2025
  • Eindhoven
  • € 280 (BTW vrijgesteld)
Werk jij in het entreeonderwijs of op het mbo niveau-2? Met de module NT2 studenten in het entreeonderwijs leer je hoe je lessen geeft aan studenten die Nederlands als tweede taal hebben.

Over de module

De begeleiding van studenten in het entreeonderwijs
vraagt om aanvullende kennis en vaardigheden van docenten. In deze module leer je:

• hoe je lessen geeft aan studenten die Nederlands als tweede taal hebben
  • welke culturele aspecten hierin van invloed zijn
  • interculturele communicatie

Voor wie?

Ben jij een docent die werkzaam is in het entreeonderwijs of in het mbo-niveau-2?

En wil jij je verder ontwikkelen in:

• het begeleiden en coachen van NT2-studenten
  • interculturele communicatie
  • het verzorgen van lessen aan NT2-studenten

Dan sluit het module NT2-studenten in het entreeonderwijs goed aan bij jouw leerwens!

Inhoud en opbouw

Het module bestaat uit twee bijeenkomsten van ieder een dagdeel. De lesdagen zijn:

Vrijdag 14 februari 2025
Vrijdag 7 maart 2025

Gedurende de twee dagdelen leer je onder andere hoe je les kunt geven aan studenten die Nederlands als tweede taal hebben. Tijdens de eerste bijeenkomst is er aandacht voor de culturele aspecten, zoals de achtergrond van NT2-studenten. Ook interculturele communicatie en het begeleiden en coachen van deze studenten komen aan bod. In de tweede bijeenkomst worden taalaspecten en de daarbij benodigde ondersteuning behandeld. Het gehele module is praktisch van opzet: je denkt goed na over hoe je de opgedane kennis in jouw onderwijspraktijk kunt toepassen.

Meerwaarde

Door het volgen van deze module word je bewust van de taalaspecten en culturele achtergrond van NT2-studenten, en versterk je jouw kennis en vaardigheden over hoe deze doelgroep begeleid kan worden.

Praktische info

Niveau
Cursus
€ 280(BTW vrijgesteld)
Studieduur
3 weken
Startmoment(en)
14-02-2025

Wil je graag een gesprek met de coördinator van de cursus? Dat kan.
Stuur een mail naar Kim Korver-Schoonens. Zij neemt dan contact met je op.

Bekijk hier of dat je in aanmerking komt voor een lening, beurs of andere subsidie regelingen.

Aanmelden

Hieronder vind je de startdatum van deze cursus of opleiding en kun je je aanmelden.

Startdata

Wordt hier geen startdatum en aanmeldknop getoond?
Dan is aanmelden op dit moment (nog) niet mogelijk.
Neem gerust contact met ons op voor meer informatie over de cursus/opleiding. We helpen je graag verder!
Alle contactgegevens vind je onderaan deze pagina.