Sneakpreview studieweek Ondernemerschap & Retail Management (Associate degree)
Wat leuk dat jij interesse hebt in Ondernemerschap & Retail Management (Associate degree). Via deze weekagenda laten we je kennismaken met de opleiding. Je kunt onder andere filmpjes van onze studenten bekijken en verschillende opdrachten maken. Zo kun je erachter komen of de opleiding Ondernermerschap & Retail Management bij je past.
Ben je (bijna) overtuigd van je keuze? Meld je dan aan om te komen proefstuderen of meelopen. Superleuk! En zo weet je zeker of dit de studie voor jou is.
Heb je vragen? Student Lieke beantwoord ze graag. Je kunt haar bereiken door een WhatsAppje te sturen.
Stuur Lieke een berichtjeOntdek je studieomgeving
met student Maud
Ontdek je studieomgeving
Bekijk de vlog van onze ORM student Maud. Zij neemt je mee tijdens een schooldag bij Fontys.
Stagevlog
van student Elysée
Stagevlog
In jaar 2 van de opleiding ga je stagelopen. Dit is een periode van 20 weken, waarin je bij een bedrijf ervaringen op gaat doen. In deze video deelt Elysée haar stage ervaringen van haar stage bij 'O My Bag'. Benieuwd naar haar verhaal, bekijk dan deze vlog.
Persbericht Retail project
Persbericht Retail project
In jaar 2 ga je samen met medestudenten 10 weken aan de slag met het helpen en adviseren van een lokale retailer. Meer informatie hierover vind je in het persbericht.
Zit ondernemen in jouw DNA?
Doe nu de ondernemerstest
Zit ondernemen in jouw DNA?
Ben jij een echte ondernemer in spé? En heb jij de juiste eigenschappen om als ondernemer aan de slag te gaan? Doe de test en ontdek of de opleiding ORM Ad bij jou past.
20:00u borrel met projectgroep
20:00u borrel met projectgroep
Tijdens de studie zijn er meerdere successen die je als team gaat behalen. Uiteraard worden deze successen gevierd!
ORM Ad oefentoets
Test jouw kennis
ORM Ad oefentoets
Basisvakken van de opleiding ORM Ad zijn: marketing, algemene economie, consumentengedrag, bedrijfseconomie, E-commerce, marktonderzoek en recht. Wat weet jij al van deze ORM Ad vakken? Maak nu de oefentoets om je kennis te testen.
16:00u werken bij de Jumbo
16:00u werken bij de Jumbo
Je bent zo’n 40 uur per week bezig met het voorbereiden en volgen van lessen, werken aan projecten en huiswerk maken. Uiteraard is er ook nog tijd voor een bijbaantje.
Netwerken
Bezoek aan het Career Event
Netwerken
Ben jij bewust van jouw netwerk? En maak jij ook gebruik van jouw netwerk? Tijdens je studie komt je netwerk goed van pas, denk aan het zoeken van leuke projectopdrachten en stages.
Tijdens het jaarlijkse Career Event brengen we je in contact met bedrijven. Check de aftermovie en kijk hoe vorig jaar 180 bedrijven aanwezig waren om in contact te komen met studenten.
Hackathon
Aan de slag met digital marketing vraagstukken voor bekende A-merken
Hackathon
Voor de Hackathon hebben we de handen ineengeslagen met dé digital marketing agency van Europa: GroupM (in Eindhoven vooral bekend van hun label Greenhouse). Vanuit de GroupM Academy bieden we je een drie intensieve dagen aan, waarin je aan de slag gaat om voor bekende A-merken digital marketing vraagstukken te beantwoorden.
Zo ga je in onder andere de diepte in rondom SEO & SEA, Social Media marketing en Video marketing. Door samen te werken met GroupM bieden we je up-to-date kennis en praktijkvraagstukken binnen één van de meest dynamische vakgebieden ter wereld.
Opdracht Fontys Best Business
Ben jij een ondernemer?
Opdracht Fontys Best Business
Ondernemen is belangrijk en het is een onderdeel van de opleiding. Tijdens Fontys Best Business maken eerstejaars studenten in groepen een businessplan voor een bekend merk naar keuze. Om je alvast een idee te geven wat er van je wordt verwacht, kun je deze opdracht maken.
16:00u deadline businessplan
16:00u deadline businessplan
Gedurende de opleiding schrijf je verschillende soorten plannen voor bestaande bedrijven.
11:00u gesprek met studieloopbaan-begeleider
Neuro marketing
werken in het lab
Neuro marketing
Of een commercial of productverpakking de klant wel/niet aanstaat kan worden onderzocht door de lichamelijke reactie van de klant te meten. Neuromarketing is het onderzoeken van de reactie van de hersenen en de rest van het lichaam op marketingprikkels. Daardoor biedt neuromarketing inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Door neuro onderzoek in te zetten kunnen marketing- en communicatieprofessionals consumentengedrag beter begrijpen, effectiever communiceren en succesvoller innovaties vermarkten. In deze korte video vertellen onze studenten Jordy en Annick over het Neurolab van Fontys.