cursus Herregistratie Schoolleidersregister PO Kwaliteitskring

Ben je eenmaal geregistreerd als schoolleider? Dan registreer je je elke vijf jaar opnieuw via de zogenaamde herregistratie. Binnen een herregistratieperiode van vijf jaar dien je professionalisering te volgen die in totaal 100% herregistratiewaarde vertegenwoordigt.

Over de Kwaliteitskring

Je kunt kiezen uit diverse professionaliseringsthema’s. Tijdens een herregistratieperiode mag je meerdere keren aan hetzelfde thema werken. Tijdens vijf bijeenkomsten werk je binnen een professionele leergemeenschap, onder begeleiding van experts, aan professionaliseringsthema’s die van waarde zijn voor je eigen praktijk. Er vindt interactieve kennisontwikkeling plaats doordat er steeds een inhoudelijk thema naar gedeelde interesse van de deelnemers wordt besproken. Tussentijds geef je vorm aan je gekozen praktijkontwikkeling en werk je aan het eindverslag volgens criteria van de beroepsstandaard voor schoolleiders PO. De opbrengst hiervan presenteer je in de laatste bijeenkomst.

Voor wie?

Deze cursus is bedoeld voor geregistreerde (adjunct)directeuren en schoolleiders die zich opnieuw moeten herregisteren bij het Schoolleidersregister.

Inhoud

Het schoolleidersregister onderscheidt in totaal 18 professionaliseringsthema’s. Tijdens een kwaliteitskring richt je je op een samenhangend pakket van professionaliseringsthema’s. Een kwaliteitskring kan bestaan uit deelnemers die aan verschillende professionaliseringsthema’s werken.

Een kwaliteitskring bestaat uit 5 bijeenkomsten van 3 uur.

Persoonlijk Leiderschap

- Persoonlijk leiderschap
- Visiegestuurd onderwijs

Kennis- en kwaliteitsontwikkeling

- Kwaliteitsmanagement
- Professionele leergemeenschappen
- Onderzoeksmatig werken
- Transparantie en verantwoording

Omgaan met verschillen

- Leerbehoeften van individuele leerlingen
- Aandacht voor professionele ontwikkeling van leerkrachten
- Samenwerken aan passend onderwijs

Toekomstgericht onderwijs

- Maatschappelijk een technologische ontwikkelingen

Regie en strategie

- Onderwijsinrichting en schoolorganisatie
- Human Resource
- Management in het onderwijs
- Bedrijfsvoering

In relatie staan tot de omgeving

- Educatief partnerschap
- Samenwerken met het bestuur
- Samenwerken met de regio

Leidinggeven aan verandering

- Verandermanagement
- Visiegestuurd onderwijs

Deze cursus wordt afgesloten met een bewijs van deelname.

Meerwaarde

Met deze cursus behaal je een herregistratieswaarde van 35%.

Praktische info

Niveau
Cursus

Wil je graag meer weten over deze cursus? Neem dan contact op met Ans Boosten.

T: (06) 24 31 1534

E: a.boosten@fontys.nl

De kosten voor deze cursus of opleiding vind je hierboven bij de Opleidingsfeiten.

Subsidie, lening of beurs?

Er zijn diverse mogelijkheden om voor je studie gebruik te kunnen maken van een lening, (zij-instroom) subsidie, een beurs en/of van belastingvoordeel. Ontdek hier alle tegemoetkomingen en subsidies.

Aanmelding verloopt via de cursusleider.

Neem contact op met Ans Boosten:

T: (06) 24 31 1534

E: a.boosten@fontys.nl