
Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts
- 4 jaar
- Nederlands
- Hbo-bachelor
- Voltijd
Kom kennismaken
Ja, dat wil ik- Open dag
- Kom proefstuderen
- En meer...
De opleiding CE IEMES wordt CE Creative Marketing Concepts
Deze nieuwe opleiding richt zich niet meer alleen op de creatieve industrie maar leert studenten hun creatieve en zakelijke talenten in te zetten in de hele economie en bereidt hen zo voor op een veranderende samenleving en een nieuwe economie, een creatieve economie.
Over de opleiding
Bij Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts ontwerp je nieuwe strategieën en concepten waarmee bedrijven en organisaties duurzaam en sociaal verantwoord producten en diensten op de markt kunnen brengen. Door deze nieuwe, toekomstgerichte marketingstrategieën en -concepten kunnen organisaties en bedrijven het verschil maken. Je werkt aan cases in heel verschillende omgevingen zoals de entertainment, muziek -en eventwereld, de reclame, de overheid, de financiële wereld, kunst & cultuur, de zorg, etc. onder begeleiding van docenten met praktijkervaring. Zo bouw jij mee aan de economie van de toekomst; de creatieve economie.
Waarom Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts?
- Je ontwikkelt je strategische, commerciële en creatieve talenten en leert hoe deze optimaal in te zetten
- Je leert (creatieve) marketingconcepten ontwikkelen en toepassen en vermarkten in heel verschillende bedrijven en organisaties
- Tijdens de opleiding werken studenten en docenten multidisciplinair samen met het werkveld aan projecten uit de praktijk in Crossover Labs
- Je werkt aan vraagstukken voor opdrachtgevers uit de profit en non-profit wereld
- Tijdens de opleiding combineer je een stevige theoretische basis met praktijkgericht werken en het ontwikkelen van een eigen onderscheidende visie
- Je leert hoe je als creatieve en strategische commercieel econoom bij kunt dragen aan een vitale, duurzame en inclusieve samenleving
Wat ga je leren?
Tijdens de opleiding Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts leer je duurzame strategieën en creatieve concepten ontwikkelen op het gebied van marketing. Je combineert algemene kennis over economie en de creatieve economie met specifieke en praktische vakkennis op het gebied van (online)marketing en commercie. Hoe verder je in de opleiding bent, hoe verder jij je specialiseert.
- Cases: tijdens de gehele opleiding werk je in teamverband aan verschillende cases oftewel vraagstukken van opdrachtgevers uit verschillende sectoren en branches, waarbij je vakinhoudelijke kennis over Finance, onderzoek en marketing omzet in concrete creatieve beroepsproducten
- Tools: hier leer je jouw skills en krijg je vakken als (online)marketing, (duurzame) marketingstrategie, trends in marketing (online en offline), Finance, recht, concepting, design thinking, projectmanagement, mediadesign, Business English, ethiek, creatief denken, creatieve technieken, economie, branding, en maatschappelijke impact
- Personality: jouw persoonlijke ontwikkeling nemen we heel serieus; we helpen je vaardigheden ontwikkelen als doorzetten, veerkracht tonen, samenwerken, communiceren, feedback geven/krijgen, zelfreflectie en keuzes maken. We vinden het belangrijk dat je een eigen onderscheidende visie leert ontwikkelen die je over kunt dragen
- Work: je werkt vanaf het begin van je studie één dag in de week bij een organisatie uit het werkveld. Zo leer je alle mogelijkheden van je toekomstige vak kennen
Hoe ziet je week eruit?
De opleiding CE - CMC staat in teken van mooie praktijkcases, nauwe samenwerking met het werkveld, veel afwisseling en creativiteit en uiteraard ook hard werken:
- Het ene moment werk je aan praktijkcases
- Het andere moment krijg je handvatten aangereikt in de vorm van Tools
- Ook ben je 1 dag per week bezig met je persoonlijke ontwikkeling
- En pas je al het geleerde toe tijdens écht werk in de creatieve economie
Toelatingseisen
- Cultuur & Maatschappij met ec of m&o of be + wiA of wiB
- Economie & Maatschappij
- Natuur & Gezondheid
- Natuur & Techniek
- Cultuur & Maatschappij met ec of m&o of be
- Economie & Maatschappij
- Natuur & Gezondheid
- Natuur & Techniek
-
Met een mbo-diploma (niveau 4) word je toegelaten tot deze hbo-opleiding.
Eén vak niet in jouw pakket?
Heb je een havo- of vwo-diploma maar mis je een vak om aan de vooropleidingseisen te voldoen? Dan heb je bij Fontys de kans om alsnog te worden toegelaten bij de opleiding van jouw keuze door het behalen van een toelatingstoets.
Niet de juiste vooropleiding?
Wil je starten met een Fontys-opleiding, maar heb je geen havo-, vwo- of mbo niveau 4-diploma en ben je:
- 21 jaar of ouder op het moment dat de Fontys-opleiding tussentijds start (dat wil zeggen dat de opleiding niet in september start) of,
- 21 jaar of ouder op 1 oktober indien de Fontys-opleiding in september start?
Dan kun je toelating aanvragen middels het toelatingsonderzoek 21+.
Buitenlands diploma
Ben je in het bezit van een buitenlands diploma? Dan geldt als voorwaarde dat dit aan de Nederlandse normen voldoet. Daarnaast moet je over voldoende kennis van de Nederlandse taal beschikken. Neem contact met ons op om je diploma te laten waarderen. Contactgegevens vind je onderaan deze pagina.
Na je opleiding
Met dit diploma op zak ben je klaar voor alle beroepen in het marketingvak, in heel verschillende omgevingen zoals de entertainment, muziek -en eventwereld, de reclame, de overheid, de financiële wereld, kunst & cultuur, de zorg, etc. Je bent opgeleid als marketeer en begrijpt hoe producten en diensten in elkaar steken. Ga bijvoorbeeld aan de slag als:
- (Online) marketeer
- Sales- of accountmanager
- Marketingmanager
- Event manager
- Community manager
Meer weten over de opleiding Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts
Kom kennismaken
- kom praten met studenten
- bekijk een filmpje
- stel je vragen
- meld je aan voor events
Houd naast je collegegeld ook rekening met kosten voor introductie, boeken, readers, excursies en laptop.
Op DUO kun je zien of je recht hebt op studiefinanciering of een studenten-reisproduct voor je OV-chipkaart.
Aanmelden doe je bij studielink. Voor deze opleiding gebruik je:
Naam instelling | Fontys Hogescholen |
Plaats | Tilburg |
Opleiding | B Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts (CE-CMC) |
Stap 1: Je meldt je aan via Studielink.
Meld je uiterlijk vóór 1 mei aan, zodat je nog ruim de tijd hebt om de stappen van je inschrijving te voltooien en je check-in gesprek te voeren.
Raadpleeg regelmatig je berichten in je Studielink – dashboard.
Stap 2: Je kunt de Studiekeuzecheck doen
De Studiekeuzecheck zorgt ervoor dat we je vanaf het begin begeleiding op maat kunnen bieden. Dat vergroot je kans op studiesucces. De studiekeuzecheck bestaat in ieder geval uit een digitale vragenlijst en een check-in gesprek met je opleiding. Tijdens het gesprek wordt het studiekeuzeadvies opgesteld en besproken. Uitgebreide informatie vind je op de Studiekeuzecheck, jouw check-in bij Fontys.
Stap 3: Je regelt de machtiging voor de betaling van je collegegeld. Een machtiging afgeven kan vanaf 15 mei in je Studielink-dashboard. De eerste incasso vindt plaats op 25 september.
Als je je hebt aangemeld, betekent dit nog niet dat je al bent ingeschreven. Je bent pas inschreven zodra je aan alle inschrijfvoorwaarden hebt voldaan.