Sprint naar content

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

4 jaar
Nederlands
Hbo-bachelor
Voltijd
Tilburg

Leer hoe je met een mix van marketing en creativiteit aan betekenisvolle merken bouwt.

Hoe werkt aanmelden?

Deadline: 1 mei

Kennismaken?

Proefstuderen, open dagen en meer

Ontwikkel je commerciële en creatieve skills

Jouw ideeën kunnen de wereld een stukje mooier maken. Maar, dan moet je wel weten hoe je ze in de markt zet. Binnen de opleiding Creative Marketing Concepts leer je hoe markten werken en waar kansen liggen voor nieuwe ideeën, producten en diensten. Je ontwikkelt een sterke theoretische basis, gaat in teams aan de slag met creatieve opdrachten voor betekenisvolle merken, én je werkt ook aan jezelf. Wat zijn jouw ideeën voor de wereld van morgen?

Is de opleiding Creative Marketing Concepts iets voor jou?

  • Je krijgt les van enthousiaste docenten met een groot netwerk in de praktijk

  • Je werkt samen met andere studenten aan echte opdrachten voor mooie merken

  • Er is veel aandacht voor je persoonlijke ontwikkeling

Bekijk ook deze opleidingen

Twee Creative Marketing Concepts studenten achter een laptop
Jouw opleiding

Dit ga je leren

Bij commerciële economie denk je vaak aan geld verdienen, maar we leren je ook nadenken over hoe je met commerciële activiteiten iets goed kunt doen voor de samenleving. Je combineert algemene kennis over economie en maatschappij met vakkennis op het gebied van marketing en commercie. Daarnaast ga je aan de slag met je persoonlijke ontwikkeling.

Jouw opleiding

De vier pijlers van de opleiding

  • Cases

    Je werkt in groepjes aan praktijkcases, ofwel echte marketingvraagstukken van echte opdrachtgevers. Je bedenkt nieuwe producten of diensten en presenteert die aan de opdrachtgever.

  • Tools

    Bij Tools werk je aan je aan je creatieve en commerciële skills. Je leert over (online) marketing, branding en mediadesign, maar ook over projectmanagement, financiën en recht. Daarnaast ga je aan de slag met methodes voor creatieve conceptontwikkeling en leer je nadenken over de impact van jouw commerciële ideeën op mens en maatschappij.

  • Personality

    Jouw persoonlijke ontwikkeling nemen we heel serieus. We helpen je met het versterken van vaardigheden zoals doorzetten, veerkracht tonen, samenwerken, communiceren, feedback geven & krijgen en keuzes maken. 

  • Work

    Vanaf het begin van je studie doe je één dag per week ervaring op bij een echt bedrijf. Zo ontdek je alle mogelijkheden van je toekomstige vak in de dagdagelijkse praktijk.

Jouw opleiding

Hoe ziet de komende 4 jaar eruit?

Deze creatieve hbo-opleiding staat in het teken van mooie praktijkcases, nauwe samenwerking met het werkveld, afwisseling en creativiteit. De opleiding is opgebouwd in vier pijlers: cases, tools, personality en work, die iedere week terugkomen.

Twee Creative Marketing Concepts studenten
Jouw toekomst

Aan de slag als creatieve marketeer

Met je diploma op zak ben je klaar voor het marketingvak. Veel afgestudeerden gaan aan de slag als marketeer, sales- of accountmanager, of event manager. Dat kan bij een marketingbureau, maar ook bij andere organisaties: van kleine bedrijven tot grote (non-profit) organisaties.

Toelating & aanmelden

Toelatingseisen

  • Met een havo-, vwo-, of mbo-diploma (niveau 4) ben je direct toelaatbaar.

  • Heb je niet de juiste vooropleiding?

    Geen paniek! In sommige gevallen kun je alsnog worden toegelaten. Bekijk de volledige toelatingseisen voor alle mogelijkheden.

De campus

Studeren bij Fontys betekent leren, vrienden maken en een gezellig studentenleven

Ontdek onze campussen: mooie en goed uitgeruste studieruimtes, hippe koffiecorners en fijne campuspleinen. Alles voor groei en gezelligheid!

Kosten opleiding

Benieuwd wat deze opleiding kost?

Bereken je collegegeld eenvoudig met de collegegeldmeter. Naast collegegeld moet je ook rekening houden met andere kosten zoals studiemateriaal, een laptop en deelname aan de introductie. 

Collegegeld berekenen

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Startdatum

September

Taal

Nederlands

Opleidingsduur

4 jaar

Opleidingstype

Hbo-bachelor

Opleidingsvorm

Voltijd

Locatie(s)

Tilburg

Specificaties

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Startdatum

September

Taal

Nederlands

Opleidingsduur

4 jaar

Opleidingstype

Hbo-bachelor

Opleidingsvorm

Voltijd

Locatie(s)

Tilburg

Deadline: 1 mei

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Van aanmelden tot starten

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

  • Start met kennismaken!

    Jouw studiekeuze begint met kennismaken.

  • 1 mei 2025

    Meld je aan voor de opleiding via Studielink. Doe dit vóór 1 mei.

    Hoe werkt dat aanmelden?
    In sommige gevallen kun je je ook nog aanmelden na 1 mei.

    Lees hier meer over aanmelden na de deadline.

  • Op uitnodiging

    Studiekeuzecheck: jouw check-in bij Fontys

  • Alles voor een Goede start

    Op Goede start vind je alles voor een goede start van je studie zoals aan te schaffen materialen, je laptop, info over je eerste lesweek en de introductie.

  • 25 augustus 2025

    Purple introductieweek

  • 1 september 2025

    Start eerste lesweek

Studiekeuzeactiviteiten

Kennismaken met Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts

Meld je aan voor de Open dag, een online voorlichting of één van de andere activiteiten om kennis te maken met de opleiding.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan de opleiding in Tilburg

Vragen die wij vaak krijgen

Met creatieve marketing maak je gebruik van je strategische, commerciële en creatieve talenten en je leert hoe je die optimaal kunt inzetten. Ook kun je (creatieve) marketingconcepten ontwikkelen en vermarkten voor verschillende soorten organisaties.

Creatieve marketeers houden een bredere blik en besteden aandacht aan de hele klantervaring van begin tot eind. Daarnaast is diegene creatief in het verzinnen van nieuw campagnes en deze omzetten in content en advertenties. Verder denkt een creatieve marketeer in concepten en kan deze in de markt zetten.

Tijdens de opleiding Commerciële Economie - Creative Marketing Concepts leer je duurzame strategieën en creatieve concepten ontwikkelen op het gebied van marketing. Je combineert algemene kennis over de (creatieve) economie met vakkennis op het gebied van (online)marketing en commercie.

Met je diploma op zak ben je klaar voor het marketingvak en kun je concepten ontwikkelen voor de creatieve en de culturele sector, bijvoorbeeld voor festivals, musea, evenementen en marketingbureaus. Zo kun je aan de slag als (online) marketeer, sales- of accountmanager, event of community manager.