Nieuws, podcasts en webinars over studiekeuze

Een studie kiezen, de ene scholier is er zo uit en de andere scholier heeft wat meer tijd en aandacht nodig. Door de pandemie zijn er beperkingen voor fysiek bezoek aan de locaties en tegelijkertijd biedt de pandemie gelegenheid om op een andere manier om te gaan met de studiekeuze. Een serie artikelen en een aantal podcasts geven vanuit meerdere invalshoeken inzicht in het studiekeuzeproces.

Een serie artikelen

{{ feed.values.title }}

{{ feed.properties.publicationDate }}

{{ feed.properties.description }}

Podcast 'Zo help je je kind een studie kiezen'

Een studie vinden die echt bij je kind past. Hoe pak je deze zoektocht samen aan? In deze podcast nemen studiekeuzeadviseurs Suzanne en Nicole je mee door de stappen van het studiekeuzeproces en welke rol je daar als ouder in kunt spelen.

Webinars

Hoe help ik mijn kind kiezen?

Op welke manier kun jij als ouder je kind helpen in de zoektocht naar een passende opleiding? We vertellen het tijdens het webinar 'Help je kind kiezen'. Je krijgt praktische tips en handvatten om jouw zoon en/of dochter te begeleiden.

Studeren met bijzondere omstandigheden

Studeren is niet voor iedereen vanzelfsprekend en kost voor sommige studenten meer energie en/of moeite dan voor anderen. Tijdens dit webinar krijg je een goed beeld van de mogelijkheden die we bieden om studeren voor jou mogelijk te kunnen maken.
Onder bijzondere omstandigheden verstaan we onder andere een functiebeperking (autisme, AD(H)D), maar ook een psychische, zintuiglijke, auditieve of lichamelijke beperking. Verder kun je denken aan studenten die in transitie zijn of wanneer je je studie gaat combineren met bijvoorbeeld mantelzorg, studeren als topsporter of ondernemer.

Events studiekeuze

Een overzicht van de evenementen zoals voorlichtingen, webinars en online proefstuderen vind je hier.

Kom kennismaken

Speciaal voor ouders

Ouders zijn belangrijk als het gaat om studiekeuze. Op welke manier kun je als ouder een bijdrage leveren?

voor ouders

Hulp bij studiekeuze

Wat kun je allemaal doen om te komen tot een studiekeuze? Wij helpen daarbij!

stap voor stap