Sprint naar content

aanvullende opdracht SKC

Past pedagogiek bij Fontys bij jou? Om goed te kunnen beoordelen of de opleiding Pedagogiek en de manier waarop het onderwijs wordt vormgegeven bij jou passen, willen we een zo goed mogelijk beeld vormen van wie jij bent als persoon en het studiekeuzeproces dat je hebt doorlopen. Er zijn mensen die jou veel beter kennen dan wij. Daarom vragen we jou om input over deze onderwerpen te verzamelen van mensen uit jouw directe omgeving.

Opdracht: Vraag aan tenminste 5 personen in jouw directe omgeving feedback

Denk hierbij aan familie, vrienden of een mentor. We begrijpen dat het lastig kan zijn om te bedenken welke vragen je het beste kunt stellen. Daarom hebben we hieronder wat voorbeeldvragen voor je:

- Vind jij dat ik mij goed georiƫnteerd heb op mijn vervolgopleiding en waarom?

- Waarom denk jij dat ik een goede toekomstige pedagoog kan zijn?

- Welke kwaliteiten bezit ik volgens jou en kan ik inzetten als pedagoog?

- Waarom denk jij dat de opleiding pedagogiek bij mij past?

- Waarom denk je dat de manier waarop het onderwijs wordt vormgegeven en de onderwijsvisie van Fontys Pedagogiek bij mij past?

- Wat zou denk jij in de opleiding moeilijk kunnen zijn voor mij?

- etc.

De ontvangen feedback neem je mee naar het Studiekeuzecheck moment en in week 1 naar school als input voor de bootcamp.

Zoals je ziet zijn de vragen gericht op jouw studiekeuzeoriƫntatie, de inhoud van de opleiding en of het toekomstige werkveld bij je past. Misschien heb je zelf wel veel betere vragen, voel je vrij om hierin zelf keuzes te maken. Alle vragen zijn goed zolang de antwoorden jou informatie geven of je de juiste studiekeuze hebt gemaakt.

Tijdens de Studiekeuzecheck en de bootcamp bespreken we de feedback met andere studenten en jouw coach.

Echter, om een goed beeld van jou als persoon te krijgen, vinden wij het belangrijk dat je ook over persoonlijke omstandigheden of zorgvragen feedback vraagt aan de door jou gekozen personen uit je directe omgeving. Deze feedback bespreek je dan alleen met je coach.