Sprint naar content

Experimenten

Photo by Arthur Lambillotte on Unsplash

Anatomie leren via VR

Een poging om gebruik te maken van VR voor het onderwijs. Stagiair Máté Major ontwikkelde een VR-tool die kan helpen bij een unieke manier van leren: door leerlingen een digitaal 3D écorché (spiersculptuur van een menselijk lichaam) te laten zien en ermee te laten interacteren.

Sfeerafbeelding Fontys

Simulatiespel Bestelauto

Mitchell Balfour van Burleigh, stagiair van Fontys ICT bedacht deze digitale manier om de leerstof van de opleiding koerier bestelauto te leren zodat leerlingen de theorie beter kunnen begrijpen.

Sfeerafbeelding Fontys

AR als marketinggadget

Hoe produceer je eenvoudig leuke en vernieuwende AR presentaties voor bijvoorbeeld een open dag, event of festival? Op deze vraag gaven Mario Paiano en Salva de Nooijer het antwoord met een innovatieve tool.

Experiment 360 graden video met keuzemomenten

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Experiment agressietraining met VR

Wegens nog niet accepteren van de cookies is de YouTube video niet zichtbaar.

Werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie

Ontwikkelingen in Educational Technology (EdTech) zijn de afgelopen decennia belangrijke versnellers van innovatie geweest in het onderwijs. Hogescholen en universiteiten zijn actief bezig met het vormgeven van hun digitale transformatie, al gebeurt dit bij iedere instelling op een eigen manier en op een eigen tempo. Onderwijsinstellingen zijn ingewikkelde inkooporganisaties. Dit veroorzaakt hoge instapkosten voor nieuwe EdTech-leveranciers die deze markt willen betreden, hoge ontwikkelingskosten voor gevestigde EdTech-bedrijven en hoge kosten en faalpercentages voor instellingen die experimenteren met nieuwe EdTech-producten en -diensten. De werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie werkte aan het wegnemen van een deel van deze obstakels. De werkgroep is onderdeel van het Versnellingsplan Onderwijsinnovatie met ICT (2019-2022)