

Onderzoeker Empowering Healthy Behaviour (onderdeel van lectoraat HIT)
Dr. W.J. (Wouter) Boendermaker
Wouter is een veelzijdige wetenschapper op het raakvlak tussen zorg en techniek, met een specifieke expertise op het gebied van assessment en training, motivatie en gamificatie als gevalideerde behandeltechnieken. Daarnaast een enthousiaste docent met uitgebreide technische vaardigheden (data-analyse en programmeren).
Wouter is binnen de Fontys Paramedische Hogeschool werkzaam in het lectoraat Health Innovations & Technology en binnen het team / profileringsthema Empowering Healthy Behaviour (EHB | Duurzame verandering in gezondheids- en beweeggedrag). Hij heeft de rol van docent-onderzoeker, is lid van de werkgroep Professionele Werkplaatsen en van het Lid EHB Subteam Onderzoek en Preferente Kennispartner, is contactpersoon Kenniskring EHB en contactpersoon EHB Onderzoeksmeeting.
Expertise
- Kind- en jeugdpsychologie
- Gedragsverandering
- Onderzoeksvaardigheden
- Serious games
- Programmeren
Loopbaan
- 2003 - 2015 Docent-onderzoeker Universiteit van Amsterdam
- 2015 - 2019 Post-doctoraal onderzoeker en Universitair docent Universiteit Utrecht
- 2021 - heden Docent-onderzoeker Fontys Paramedische Hogeschool
Onderzoeksprojecten
- Projectgroep Professionele Werkplaatsen
- Project Afasie
- Games in Physiotherapy
Publicaties
Kernpublicaties
- Boendermaker, W. J., Prins, P. J. M., & Wiers, R. W. (2015). Cognitive bias modification for adolescents with substance use problems – Can serious games help? Journal of Behavioral Therapy and Experimental Psychiatry, 49, 13-20. DOI: 10.1016/j.jbtep.2015.03.008
- Boendermaker, W. J., Peeters, M., & Wiers, R. W. (2017). Serious games inzetten bij drinkende jongeren. Verslaving, 13, 1-12. DOI: 10.1007/s12501-017-0125-y Boendermaker, W. J., Veltkamp, R. C., & Peeters, M. (2017). Training behavioral control in adolescents using a serious game. Games for Health Journal, 6(6), 351-357. DOI: 10.1089/g4h.2017.0071
Voor een breder overzicht: https://scholar.google.nl/citations?user=TUeUV74AAAAJ&hl=nl (ORCID: 0000-0002-8783-9030)
Contact
