Onderwijs
Het spreekt voor zich dat het project Shoe-TIMeS alle mogelijkheden inzet die Fontys te bieden heeft op het gebied van hoger
onderwijs. En dat we het onderwijs koppelen aan de verschillende partners die betrokken zijn bij dit SIA Raak-project.
Multidisciplinaire samenwerking
De studenten die participeren in Shoe-TIMeS studeren aan verschillende opleidingen en werken daardoor multidisciplinair samen aan deelonderzoeken binnen het project. Daarbij zijn Fontys Paramedische Hogeschool, Engineering en Mens en Techniek nauw betrokken.
Opleidingen die samenwerken binnen dit project
- Podotherapie
- Orthopedische technieken
- Verpleegkunde
- Industrieel product ontwerpen
- Technische Natuurwetenschappen
- Automotive
- Werktuigbouwkunde
- Elektrotechniek
- Mechatronica
- Medische Beeldvormende en Radiotherapeutische Technieken (MBRT)
- Technische Natuurkunde
Stages, minors, projecten
De studenten van de verschillende opleidingen nemen deel aan het project in de vorm van:
- een (afstudeer)stage
- de minor EGT (expertisecentrum gezondheidszorg en technologie)
- verschillende semester- en kwartaalprojecten
Techniek in de zorg
De koppeling tussen gezondheidszorg en technologie staat in dit project vanzelfsprekend centraal. Studenten van een technische opleiding krijgen colleges in voet- en diabetes gerelateerde vraagstukken. En studenten van gezondheidszorg- en welzijn-gerelateerde opleidingen leren weer meer over de mogelijkheden en toepassingen van technologie bij het beantwoorden of oplossen van de hulpvraag van de hulpbehoevende cliënt.