Sustainable Business Innovation in Food

We richten ons op het toenemende belang van duurzaamheid in het bedrijfsleven. Het creëren van toegevoegde waarde voor de klant door middel van duurzame ontwikkeling resulteert vaak in innovatie van het bedrijfsmodel. Het beïnvloedt de relatie met de klanten en creëert nieuwe inkomsten-modellen voor bedrijven.

Nieuwe online- en offline diensten vereisen aangepaste processen, specifieke kennis en expertise, nieuwe partners en andere leveranciers. De onderzoeksgroep streeft ernaar praktijkgerichte kennis te bieden. Fontys Hogeschool International Business integreert deze kennis en expertise in haar educatieve programma's en kan daarom optreden als een belangrijke partner voor mkb'ers in de regio.

Voedingsindustrie

Een sterke onderzoeksfocus ligt op de transformatie van de voedingsindustrie met zijn multi-stakeholder netwerken en wereldwijde toeleveringsketens. Het grensgebied van Limburg en Noordrijn-Westfalen wordt sterk beïnvloed door voedselproductie en -verwerking en draagt aanzienlijk bij aan de vernieuwing van concepten in de voedingsindustrie. De afstemming van productie en consumptie met mondiale en EU-strategieën is leidend in onze onderzoeksprojecten. Met als doel nul emissies en nul afval (circulaire economie), treden tal van regelgevingen in werking. De EU Green Deal leidt het beleid en geeft de richting aan voor noodzakelijke ontwikkelingen voor de multi-stakeholder netwerken. Met de onderzoekslijn consumentenacceptatie van nieuw voedsel dragen we sterk bij aan duurzaam en gezond eetgedrag en creëren we impact voor de samenleving.

Sfeerafbeelding Fontys