ValuSect
Hoe zorg je dat mensen vaker insecten op het menu zetten? Lectoraat Business Innovation zocht het uit in het project ValuSect.
Lopend
Maatschappelijke en economische ontwikkelingen versterken elkaar en vragen om een nieuwe kijk op ondernemerschap. Uitdagingen als klimaatverandering, internationalisering en digitalisering stimuleren nieuwe manieren van produceren en organiseren. Het lectoraat Business Innovation doet praktijkonderzoek naar het vernieuwen van businessmodellen die bedrijven in staat stellen om bovenstaande uitdagingen aan te gaan. Dat onderzoekt voert het lectoraat uit met het onderwijs van Fontys in Venlo en met bedrijven in de regio Limburg.
Dr. Sonja Floto-Stammen is onderzoeker bij de onderzoeksgroep Business Innovation bij Fontys Venlo. In de podcastserie Fontys Onderzoekt legt ze uit welke rol insecten kunnen hebben in het verduurzamen van voedselproductie. Sonja’s onderzoek focust met name op de communicatie rond voedsel, want hoe krijg je mensen zo ver dat ze ook werkelijk insecten willen eten?
Ben jij gemotiveerd, ruimdenkend, betrouwbaar en op zoek naar een afstudeeropdracht?
Dan ben JIJ de perfecte match voor het lectoraat Business Innovation.
Meerdere interessante en innovatieve projecten bij verschillende productiebedrijven uit verschillende sectoren. Met een intensieve begeleiding vanaf het begin tot het einde van het project, word je ondersteund door een groep experts in onderzoek en business modelling. Tijdens het hele proces krijg je multidisciplinaire en precieze feedback, door presentaties te geven of deel te nemen aan discussierondes. Dit zorgt ervoor dat u de best mogelijke resultaten behaalt. Profiteer van ons brede zakelijke netwerk.
In deze video vertellen studenten over hun afstudeeronderzoek, dat ze uitvoeren samen met het lectoraat Business Innovation. Ze maken voor dit onderzoek gebruik van de kennis van de onderzoekers van het lectoraat.
Sinds 2019 is Jean Louis verbonden aan het lectoraat business innovation. Van oorsprong is Jean Louis elektrotechnicus, later aangevuld met marketing & supply chain management en daarna gepromoveerd op een marketing gerelateerd thema.
Lees meer over Jean Louis Steevensz