ORM3D Uitstapje voor de klant
Wat is de reden dat mensen tegenwoordig de moeite doen om in de auto te stappen en naar een winkelcentrum te gaan, zeker nu het online kopen steeds makkelijker wordt? Om hierachter te komen zijn we gaan kijken naar de behoeftes van consumenten en wat hierin de beslissende factoren zijn om consumenten te lokken. Hiernaast is het doel om de consument op zijn/haar gemak te stellen, en hierbij dus de vraag hoe. Op deze webpagina wordt hier verder op ingegaan.
Toelichting infographic
Om de klant op zijn gemak te stellen zijn er een aantal dingen die je kunt doen, in deze infographic wordt op een duidelijke manier snel uitgelegd wat dit inhoudt door middel van een visualisatie. Als eerste wordt er aangeraden om oprechte interesse te tonen naar de consument, door dit te doen voelt hij/zij zich welkom en gaat de consument met een goed gevoel de winkel in. Hierbij is het belangrijk om het gesprek aan te gaan, oogcontact te maken, mee te denken met de klant en vragen te stellen wanneer ze hulp nodig hebben. De consument is als het ware op visite in de winkel, behandel ze dus ook zo. Hiermee wordt bedoeld: geef de winkel een huiskamer gevoel door bijvoorbeeld een zithoek in te richten of bied de consument iets te drinken aan met eventueel een kleine versnapering. Deze tips zorgen er ook voor dat de klant zich thuis voelt en dus op zijn/haar gemak. Geen klant maar een hechte band. Om te zorgen dat de klant vaker terugkomt is het belangrijk om een band op te bouwen. Bouw vertrouwen op, geef je klanten aandacht of maak gebruik van je netwerk om klanten beter te leren kennen. Hierdoor voelt de klant zich meer gewaardeerd wat ervoor zorgt dat ze de volgende keer misschien wel weer terugkomen.