
Hoogsensitiviteit
Onderdeel van:
Wat houdt het thema in?
De laatste jaren is er vanuit het onderwijs steeds meer interesse in het thema ‘sensitiviteit, omgevingssensitiviteit en hoogsensitiviteit’. In dit domeinbrede project werken de pabo’s, lerarenopleidingen VO, de masteropleiding voor speciaal onderwijs, de universiteit Leiden, de Radboud universiteit, SSPOH en stichting BOOM samen om het thema sensitiviteit een plaats geven in de lerarenopleidingen en het (basis)onderwijs. Wat is de meerwaarde van het onderkennen van hoogsensitiviteit in het onderwijs? Wat verstaan we eronder en hoe kun je lerenden die sensitief zijn goed ondersteunen? Die vragen staan in dit project centraal.
Opbrengsten
Lees hier meer over de opbrengsten van Anouke Bakx; lector Goed leraarschap, goed leiderschap.
- Samsen-Bronsveld, E., Van der Ven., S. H. G., Bogaerts, S., Greven, C., & Bakx, A. W. E. A. (2022). Sensory processing sensitivity does not moderate the relationship between need satisfaction, motivation and behavioral engagement in primary school students. Personality and Individual Differences, 195, https://doi.org/10.1016/j.paid.2022.111678
- Sharell Bas, S., Kaandorp, M., De Kleijn, Z., Braaksma, W., Bakx, A., & Greven, C. (2021). Experiences of Adults High in the Personality Trait Sensory Processing Sensitivity: A Qualitative Study. Journal of Clinical Medicine, 10(21), 4912; https://doi.org/10.3390/jcm10214912
Anouke Bakx
Contact
