Leren door Creëren
Als zorgprofessional neem je continue beslissingen tijdens de zorgverlening om persoonsgerichte zorg te kunnen leveren. Dit vraagt naast samenwerking met de zorgvrager en naasten ook domeinoverstijgende samenwerking met professionals uit andere disciplines en evidence-based practice (EBP). In dit project worden studenten in hun stage gestimuleerd te reflecteren op deze samenwerking met EBP via het zelf creëren van interactieve 360° Video scenario’s waarin klinisch redeneren wordt toegepast.
Onderdeel van:
Doel
Met deze studie evalueren we de meerwaarde van het creëren van 360° Video's voor interprofessioneel samenwerken en de eigen professionele ontwikkeling.
Verwachte resultaten
• Inzicht in de bijdrage van het VR project op gebied van interprofessioneel samenwerken en de eigen professionele ontwikkeling.
• Interactieve leerscenario’s als 360° Video’s met keuze momenten.
• Een opzet voor het opschalen van het project voor meerdere contexten.
• Leidraad voor opleiders (onderwijs en praktijk) voor het creëren van 360 video’s om het (leren van) interprofessioneel samenwerken te ondersteunen.
Aanpak
De impact van het VR project op de samenwerking en professionele ontwikkeling van de betrokken studenten wordt geëvalueerd met focusgroepen.
Partners
Lectoraat Persoonsgerichtheid in een ouder wordende samenleving en Lectoraat Professionele Werkplaatsen, gefinancierd met ‘seed money’ door Centre of Expertise Health Werkveldpartners: Elisabeth TweeSteden Ziekenhuis, Archipel zorggroep, Vitalis WoonZorg Groep.
Contact
Betrokken docenten en onderzoekers van FMG
Marc van Bakel, Pieter van Gorkom , Patrick de Vos , Monique Huijgevoort-Onnink , Teatske van der Zijpp, Miranda Snoeren-Teunissen , Janneke Paulussen, Ragna Raaijmakers, Marieke Verschure en Arwen van Gelderen.