Sprint naar content
Project

Jeugdprofessional voor de Samenleving

Samen met Hogeschool Utrecht heeft Fontys Pedagogiek via het Lectoraat Samenlevingspedagogiek een onderwijsinnovatie ontwikkeld gericht op jeugdprofessionals. 

Onderdeel van:

Jeugdprofessionals worden geacht de stem en het belang van jeugdigen te behartigen op individueel, organisatorisch en samenlevingsniveau. Studenten van de masteropleidingen Pedagogiek (Fontys en Hogeschool Utrecht) voelen zich handelingsverlegen om maatschappelijke problemen die jeugdigen raken op samenlevingsniveau te beïnvloeden. Daarom is een programma ontwikkeld om hun "waarnemingskracht," "verbeeldingskracht," en "bewegingskracht" te versterken. In transdisciplinaire samenwerking met Fontys Academy of the Arts en maatschappelijke organisaties biedt dit programma een doorgaande onderwijslijn. Het doel is studenten beter toe te rusten om maatschappelijke systemen te beïnvloeden waar het belang van jeugdigen in het gedrang komt. Lectoraat samenlevingspedagogiek is niet alleen betrokken bij de ontwikkeling en uitvoering, maar ook bij de evaluatie van deze innovatie.

Contact

Foto van persoon

M. (Marlinde) Melissen MSc.

Docentonderzoeker