In mijn droombaan werk ik met…
In mijn derde jaar liep ik stage bij sportkleding merk Robey waar ik werkte op de communicatieafdeling. Dit vond ik met name leuk omdat ik tijdens die periode in contact ben gekomen met verschillende professionele voetbalclubs en daar op bezoek mocht komen.
Mijn droombaan ligt dan ook binnen de commerciële sportsector. Als toekomstige communicatiemanager zou ik het liefste sportmerken als Adidas willen helpen met hun profilering in de (top)sportwereld. Want elk sportmerk heeft zijn eigen ‘DNA’ en moet daarom gekoppeld worden aan sporters en clubs die daarbij passen. Fans en toeschouwers moeten het merk passend vinden bij de sporter en club, waardoor zij meer waarde gaan hechten aan het merk. Het matchen van het ‘DNA’ is dan ook mijn grootste uitdaging.
Andere droombanen kun je vinden bij:
- Sportorganisaties zoals betaalde Voetbal Organisaties als PSV, Ajax, Feyenoord, Willem II, maar ook Tilburg Trappers en Jumbo Visma
- Sportsponsoren, denk hierbij aan Rabobank, Heineken, Redbull, Energiedirect
- Sportaanbieders als BasicFit, OptiSport, Hockeycamps
- Sportevenementen zoals LaVuelta, MudMasters, Alpe D’Huzes, UEFA
- Sportmerken en leveranciers als Adidas, Shimano, Perry, Speedo
- Sportmarketing- en eventbureaus als 2Basics, Sportsgen, Tig Sports, Sportvibes, Triple Double
- Sportmedia zoals NOS sport, Helden, Fox Sports, Ziggo Sport
- En overheid en sportbonden, zoals Brabant Sport, Gemeente, NOC*NSF, Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB)