Krijg een goed beeld van hoe jouw opleiding eruit gaat zien.
Tijdens de opleiding Digital Business Concepts ontdek je de marketingwereld van de toekomst. Zowel online als offline. Je leert hoe je ondernemerschap, creativiteit en maatschappelijke betrokkenheid combineert. Zo ontwikkel je (duurzame) marketingconcepten.
Je maakt kennis met marketing in de breedste zin van het woord waarbij wij dieper ingaan op het digitale stukje. Denk daarbij aan de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van web 3.0, AI en big data. Maar ook hoe je een webshop bouwt en visueel vormgeeft. Je werkt daarnaast aan je persoonlijke ontwikkeling en ontdekt het verschil tussen ondernemend zijn en écht ondernemen.
In het eerste jaar van de opleiding krijg je een mix van lessen, opdrachten en projecten. Je bouwt aan een brede kennisbasis waarin je leert hoe je jouw kennis en vaardigheden inzet voor projecten. Je volgt theorievakken zoals (online) marketing, onderzoek, digitale economie en start-ups. Ook krijg je ondersteunende vakken zoals visuele communicatie, webdevelopment en futurologie. In het tweede semester kun je vaardigheden om het nog meer aan te laten sluiten op jouw persoonlijke interesses en ontwikkeling.
In jaar 2 ga je jezelf verdiepen. Je krijgt theorievakken zoals strategische marketing, psychologie en consumentengedrag en big data marketing. Daarnaast ontwikkel je vaardigheden in digital management, art direction en web development. De tweede helft van het jaar doe je een meewerkstage of minor. Dat kan in Nederland, maar ook in het buitenland. Je kunt ook in het buitenland studeren bij een van onze 45 internationale partneruniversiteiten.
Het derde jaar begint met een meewerkstage of minor, afhankelijk van je keuze in jaar 2. In het tweede semester ga je drie dagen per week aan de slag met je eigen start-up. Samen met een aantal medestudenten breng je een zelfontworpen concept op de markt, van a tot z. Daarnaast volg je theoretische vakken, zoals neuromarketing, branding en recht. Ook krijg je ondersteuning en coaching bij je start-up, denk aan contentmarketing en sales.
In periode 1 van jaar 4 werk je samen met studenten van andere opleidingen, docenten en professionals uit het werkveld. Samen lossen jullie een maatschappelijk vraagstuk op. Daarnaast volg je 5 verdiepende Engelstalige vakken. Zo bereid je jezelf voor op jouw toekomstige beroep. Vervolgens ga je afstuderen. Hiervoor heb je vier mogelijkheden: je studeert af als Growth Hacker, in je eigen start-up, als intrapreneur of met een onderzoeksscriptie.
Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.
Meld je aan voor de Open dag, een online voorlichting of één van de andere activiteiten om kennis te maken met de opleiding.
We helpen je graag verder.