Sprint naar content

Communicatie - Creative Concepts for Communication

Communicatie - Creative Concepts for Communication

Jouw toekomst

Organisaties veranderen. De grootste uitdaging? Medewerkers en klanten meekrijgen! Jij helpt ze hierbij op weg.

Waar kun je werken?

De wereld verandert. Iedereen moet stappen zetten op het gebied van technologie, gezondheid en duurzaamheid. Ook werkgevers. Hun grootste uitdaging? Medewerkers en klanten meekrijgen! Als creatieve communicatieprofessional help jij ze hierbij op weg.

Creative Concepts for Communication jouw toekomst

Welk werk kun je doen?

Na de opleiding kun je aan de slag als:

Als communicatieadviseur ontwikkel je communicatieplannen -en strategieën en voert deze uit. Ook controleert hij of zij vervolgens of de organisatie zich aan de opgestelde communicatiestrategie houdt. Hierin neemt de communicatieadviseur zowel een adviserende als uitvoerende rol aan.

Als brandmanager breng jij een merk of product op de markt en werk je aan het uitbouwen van een merk. De brandmanager geeft leiding aan een team van professionals uit verschillende disciplines en afdelingen en coördineert de werkzaamheden en is de eindverantwoordelijke van het project.

Als communicatieadviseur ben jij dé adviseur op het gebied van verandercommunicatie. Je houdt je bezig met de opzet van de verandering en zorgt dat dit zowel intern als extern een stevig podium krijgt. Je zet jouw kennis van communicatie en organisaties in voor uiteenlopende opdrachtgevers.

De festivalcoördinator houdt zich bezig met het organiseren van events en programma’s die een impact op de maatschappij en samenleving maken. Je coördineert de organisatie van interne en externe events en bent aanspreekpunt voor de interne medewerkers en externe partners.

Volg een Masteropleiding na je studie

Liever doorstuderen na jouw hbo-opleiding? Veel masteropleidingen sluiten aan op de opleiding Creative Concepts for Communication. Stroom direct in bij één van de hbo-master opleidingen op het gebied van communicatie, of volg een master aan de universiteit. Wil je doorstuderen aan de universiteit dan kan het nodig zijn om eerst een pre-master te volgen.

Studie in cijfers

73.6%

stroomt door naar het tweede jaar

211

eerstejaars

14.8%

studeert door na afronden van deze opleiding

3.7

studenttevredenheid, 1 (zeer ontevreden) - 5 (zeer tevreden)

Meer cijfers

Ervaringen van studenten

Deadline: 1 mei

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Communicatie - Creative Concepts for Communication

Van aanmelden tot starten

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

  • Start met kennismaken!

    Jouw studiekeuze begint met kennismaken.

  • 1 mei

    Deadline voor aanmelding

    Hoe werkt dat aanmelden?
    In sommige gevallen kun je je ook nog aanmelden na 1 mei.

    Lees hier meer over aanmelden na de deadline.

  • Alles voor een Goede start

    Op Goede start vind je alles voor een goede start van je studie zoals aan te schaffen materialen, je laptop, info over je eerste lesweek en de introductie.

  • 26 augustus 2024

    Purple introductieweek

  • 2 september

    Start eerste lesweek

Studiekeuze activiteiten

Kennismaken met Communicatie - Creative Concepts for Communication

Meld je aan voor een dag proefstuderen, meeloopdag met een student, online voorlichting of andere studiekeuze activiteiten.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan Fontys Tilburg