Sprint naar content

Trend Research & Concept Creation in Lifestyle

Trend Research & Concept Creation in Lifestyle

Jouw toekomst

Na de opleiding ben jij de creatieve professional die concepten ontwikkelt voor een duurzame toekomst.

Waar kun je werken?

Na de opleiding kun je aan de slag voor organisaties en overheden die vorm geven aan de hoognodige transities in de economie en samenleving. Vooral in sectoren die bijdragen aan kwaliteit van leven zoals klimaat, energie, wonen, zorg, voeding, natuur, identiteit en werk.

Trend Research & Concept Creation in Lifestyle jouw toekomst

Welk werk kun je doen?

Na de opleiding kun je aan de slag als:

Als conceptontwikkelaar lifestyle ga je aan de slag met het ontwikkelen en in de markt zetten van lifestyleconcepten. Je werkt aan betekenisvolle creatieve concepten die de kwaliteit van leven verbeteren. Hiermee draag je bij aan een gezonde, duurzame en inclusieve samenleving.

Een trendonderzoeker (of trendwatcher) houdt zich bezig met het signaleren, voorspellen en analyseren van trends. Door middel van onderzoek worden sociale, technologische en politieke ontwikkelingen gesignaleerd. Ook het in kaart brengen van trends in het consumentengedrag hoort bij deze functie.

Als innovatie manager houd je je bezig met het ondersteunen en adviseren bij allerlei innovaties en vernieuwingen binnen een organisatie. Je zorgt ervoor dat innovatie in de organisatie wordt gestimuleerd en begeleidt innovatieprocessen op verschillende afdelingen.

Voor een design thinker is het belangrijk dat hij een goed begrip heeft van de mensen voor wie hij ontwerpt. Ze zijn bedreven in gebruikersonderzoek en houden zich bezig met het ontwikkelen van een nieuw product, het ontwerpen van een dienst of zelfs het heroverwegen van de manier waarop een systeem werkt.

Als lifestyle designer houd je je bezig met het ontwerpen en omzetten van informatie in visuele vorm specifiek gericht op lifestyle.Daarnaast ontwerp je drukwerk en digitale uitingen zoals advertenties, websites of huisstijlen in de lifestylebranche.

Volg een Masteropleiding na je studie

Liever doorstuderen na jouw hbo-opleiding? Veel masteropleidingen sluiten aan op de opleiding Trend Research & Concept Creation in Lifestyle. Stroom in bij één van de hbo-master opleidingen op het gebied van lifestyle, of volg een master aan de universiteit. Voor een master aan de universiteit kan het nodig zijn om eerst een pre-master te volgen.

Studie in cijfers

65.7%

stroomt door naar het tweede jaar

84

eerstejaars

Meer cijfers

Ervaringen van studenten

Deadline: 1 mei

Hoe werkt aanmelden?

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

Trend Research & Concept Creation in Lifestyle

Van aanmelden tot starten

Benieuwd wat er allemaal staat te gebeuren tot en na het aanmelden voor deze opleiding? Bekijk het hele aanmeldproces.

  • Start met kennismaken!

    Jouw studiekeuze begint met kennismaken.

  • 1 mei

    Deadline voor aanmelding

    Hoe werkt dat aanmelden?
    In sommige gevallen kun je je ook nog aanmelden na 1 mei.

    Lees hier meer over aanmelden na de deadline.

  • Op uitnodiging

    Studiekeuzecheck: jouw check-in bij Fontys

    Meer informatie over de Studiekeuzecheck
  • Alles voor een Goede start

    Op Goede start vind je alles voor een goede start van je studie zoals aan te schaffen materialen, je laptop, info over je eerste lesweek en de introductie.

  • 26 augustus 2024

    Purple introductieweek

  • 2 september

    Start eerste lesweek

Studiekeuze activiteiten

Kennismaken met Trend Research & Concept Creation in Lifestyle

Meld je aan voor een dag proefstuderen, meeloopdag met een student, online voorlichting of andere studiekeuze activiteiten.

Heb je een vraag?

We helpen je graag verder.

Stel je vraag aan de opleiding in Tilburg